وزیر نفت ایران وارد کاراکاس شد

به گزارش رویترز، وزارت خارجه ونزوئلا چهارشنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای گفت که وزیر نفت ایران در این سفر از تاسیاست شرکت نفت دولتی ونزوئلا PDVSA بازدید و با مقام‌های این کشور دیدار و رایزنی خواهد کرد.

رویترز به نقل از یک منبع آگاه در PDVSA نوشت که اوجی با «پدرو تله‌چه‌ئا» وزیر نفت ونزوئلا و شرکت نفت دولتی این کشور دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش، ایران ونزوئلا در سال‌های اخیر روابط خود را بویژه در حوزه نفت و شبکه پالایشگاهی توقیت کرده اند.

ایران همچنین بر پروژه نوسازی بزرگ‌ترین مجتمع پالایشگاهی ونزوئلا نظارت کرده است.

وزیر نفت دولت سیزدهم ۲۹ اسفند با اشاره به ورود صنعت نفت جمهوری اسلامی به فعالیت فراسرزمینی گفت: تولید پالایشگاه ونزوئلا که با خروج آمریکا به صفر رسیده بود با تامین ۲ میلیون ۸۰۰ هزار قطعه مورد نیاز آن توسط صنایع ایران به ۱۰۰ هزار بشکه رسید و تا چند ماه آینده به ۱۴۰ هزار بشکه می رسد.

به گفته اوجی، خوراک این پالایشگاه از جمهوری اسلامی تامین می شود.

وزیر نفت کشورمان در آذر ماه نیز با وزیر نفت ونزوئلا در خصوص توسعه همکاری‌های مشترک دو کشور در زمینه انرژی و آخرین تحولات بازار جهانی نفت به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

ایران و ونزوئلا در دولت سیزدهم مسیری تازه‌ای برای گسترش همکاری در پیش گرفتند و این کشور آمریکای لاتین یکی از نقاط کانون دیپلماسی وزارت نفت بوده است و همکاری‌های گسترده‌ای در این زمینه در دست اجراست.

در جریان سفر اردیبهشت‌ماه سال گذشته وزیر نفت و هیات همراه به ونزوئلا قرارداد و تفاهم‌نامه‌های متعددی در زمینه توسعه و تولید در میدان‌های نفت و گاز، ارتقا و نوسازی پالایشگاه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های پالایشگاهی، آموزش نیروی انسانی و کارشناسی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صدور خدمات فنی مهندسی و انتقال فناوری و توسعه بازارهای صادراتی نفت خام، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی امضا شد.

اوجی در مهر ماه نیز از راه‌اندازی نخستین پالایشگاه فراسرزمینی به نام ال‌پالیتو در ونزوئلا و پالایش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام میدان‌های کشور در این پالایشگاه خبر داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.