بیانیه اسرائیل درباره حملات به جنوب لبنان و نوار غزه

سخنگوی ارتش رژیم موقت صهیونیستی روز جمعه گفت که طی ساعات گذشته به ۳ هدف در جنوب لبنان و ۱۰ هدف در نوار غزه حمله کرده‌اند.

در این بیانیه ضمن اشاره به شلیک ۴۴ راکت توسط گروه‌های مقاومت از نوار غزه به سمت فلسطین اشغالی، ادعا شده است که ۲۹ فروند از این راکت‌ها را رهگیری کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین افزود: «ما به‌طور منظم وضعیت میدانی را ارزیابی می‌کنیم و بر این اساس به حملات علیه حماس در غزه و لبنان ادامه می‌دهیم».

سخنگوی ارتش این رژیم با اعلام تقویت یگان‌های پیاده‌نظام و توپخانه‌ای در شمال و جنوب فلسطین اشغالی، گفت: ‌«دولت لبنان مسئول هر اتفاقی در داخل خاک خود از جمله شلیک موشک است. ما اجازه نمی‌دهیم حماس از لبنان فعالیت کند».

رسانه‌های عبری‌زبان هم با اشاره به درخواست ارتش تروریست رژیم صهیونیستی از شهرک‌نشینان مجاور نوار غزه برای ماندن نزدیک پناهگاه‌ها تا اطلاع ثانوی، نوشتند: «رئیس ستاد ارتش اسرائیل به زودی وضعیت امنیتی لبنان و نوار غزه را ارزیابی خواهد کرد».

از سوی دیگر، خبرنگار شبکه «الجزیره» از منطقه گزارش داد که ساعتی پیش گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه، تعداد دیگری راکت را به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک کرده‌اند.

در پی این اقدام، آژیرهای هشدار حمله موشکی در مناطق اشغالی «سدیروت» و «ایفیم» در نزدیکی نوار غزه به صدا درآمدند.

طبق این گزارش، سامانه پدافندی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی نیز برای رهگیری این دسته جدید راکت‌ها فعال شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.