حمله راکتی جدید از غزه به جنوب اراضی اشغالی

در پی ورود نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به صحن‌های مسجد الاقصی و استقرار آنها در مسیر یورش امروز شهرک‌نشین‌ها به این مکان مقدس، ارتش این رژیم اعلام کرد که نیروهای مقاومت فلسطین در کمتر از ۲۴ ساعت از حمله خود به شهرک‌های واقع در غلاف غزه، برای دومین روز راکت‌هایی  را به سمت جنوب اراضی اشغالی شلیک کردند.

هنوز اطلاعاتی درباره خسارات و تلفات احتمالی حمله راکتی امروز از نوار غزه به اراضی اشغالی منتشر نشده است.

نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه به مسجدالاقصی یورش بردند، این اقدام که در روزهای ماه مبارک رمضان و در آستانه عید پسح یهودیان انجام شد، محکومیت گسترده جهان عرب را به دنبال داشت و کاخ سفید درباره آن ابراز نگرانی کرد.

وزارت خارجه فلسطین نیز اعلام کرد که شورای امنیت امروز نشست فوق‌العاده‌ای را برای بررسی این موضوع برگزار می‌کند.

در حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی ۱۲ فلسطینی زخمی شدند.

کمی پس از این یورش، نیروهای مقاومت فلسطین در نوار غزه چندین راکت را به اراضی اشغالی شلیک کردند که در ادامه رژیم صهیونیستی نیز حملات هوایی را با جنگنده‌های خود علیه نوار غزه انجام داد.

گروه‌های مسلح غزه از طریق تماس‌هایی با میانجی‌ها اعلام کردند که پیش از گفتگو درباره آرام کردن اوضاع، باید حملات به مسجدالاقصی متوقف شود.

آنها با وجود تهدید رژیم صهیونیستی به خشونت بیشتر، هشدار دادند در صورتی که تعرض‌ها به مسجدالاقصی ادامه یابند، در روزهای آینده عملیات میدانی را تشدید خواهند کرد.

در همین راستا گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه نیروهای خود را به حالت آماده‌باش درآورده و خود را برای مقابله با هرگونه حمله اسرائیلی آماده کردند.

علاوه بر تلاش‌هایی که مصر و سازمان ملل با میانجیگری میان دو طرف برای آرام کردن اوضاع انجام میدهند، این بار گروه‌های مقاومت در غزه از طریق میانجی‌ها شروط خود را به طرف اشغالگر ابلاغ کرده و تاکید کردند که آرامش از مسجدالاقصی آغاز می‌شود و اقدامات و حملات مکرر اشغالگران و یورش‌های تحریک‌آمیز شهرک‌نشین‌ها تنها شدت پاسخ‌های مقاومت را افزایش خواهد داد.

روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی در این رابطه نوشت، رایزنی‌ها در طول شامگاه چهارشنبه تا ساعات ابتدایی بامداد امروز برای رسیدن به یک راه‌حل سریع و فوری که به تنش موجود در مسجد الاقصی پایان دهد، ادامه داشتند، به ویژه که اداره اوقاف اسلامی فلسطین با وجود موافقت نکردن مقامات رژیم صهیونیستی، آغاز اعتکاف در مسجد را به صورت رسمی اعلام کرد.

سایت عبری زبان والا نیز امروز در گزارشی به قلم امیر بوهبوت، تحلیلگر نظامی خود نوشت، تحرکات مقاومت نوار غزه که با توسعه دامنه اهداف خود در حملات راکتی نمایان می‌شود، برای تحمیل معادله بازدارندگی جدیدی در مواجهه با رژیم صهیونیستی است.

در ادامه این گزارش آمده است، راکت‌های مقاومت که به شهر اوفاکیم (واقع در جنوب اراضی اشغالی) شلیک شدند، بُردی است که در آخرین حمله خود به آن نرسیده بودند و مقاومت غزه تلاش‌های خود را برای هدف قرار دادن جنگنده‌های اسرائیلی با استفاده از پدافندهای ضد هوایی زمینی افزایش دادند.

از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم دارد به زودی نشستی را در کابینه امنیتی برای بررسی تحولات امنیتی در اراضی اشغالی فلسطینی‌ها برگزار کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.