آخرین جزییات درباره وضعیت برجام/ توافق موقت در راه است؟

تلاش آمریکا برای توافق موقت با ایران این روزها به محور اصلی برخی گمانه زنی های رسانه ای تبدیل شد است.  مریکا به اطلاع اسرائیل رسانده  که در حال بررسی پیشبرد «توافق محدود» با ایران است که بر اساس آن در ازای مسدود کردن بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای این کشور برخی تحریم‌ها لغو خواهد شد.  به گفته این منابع، دولت جو بایدن این مسئله را به آگاهی قدرت های اروپایی امضاکننده توافق هسته ای برنامه جامع اقدام مشترک ۲۰۱۵ - آلمان، فرانسه و بریتانیا - و همچنین اسرائیل رسانده است. اما آیا ایران تن به این توافق می دهد؟

به نوشته علی هاشم، روزنامه‌نگاری که تحولات مرتبط با توافق هسته‌ای ایران را از نزدیک دنبال می‌کند، در المانیتور، آخرین نشانه‌ها حکایت از آن دارد که نبض توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران (موسوم به برجام) به کندی می‌زند.

دولت بایدن می‌گوید برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در دستور کارش نیست. با این حال، روز دوشنبه گزارشی ازآکسیوس فاش کرد که ایالات متحده با شرکای اروپایی و اسرائیلی خود درباره توافق موقت با ایران گفت‌وگو کرده است؛ توافقی که مشتمل بر رفع برخی از تحریم‌ها و آزادسازی دارایی‌ها در ازای توقف یا معلق کردن بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای ایران می‌شود.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «برجام روی لبه تیغ/توافق موقت هسته‌ای در راه است؟» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.