مسعود میرکاظمی - رییس سازمان برنامه و بودجه - در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه، ۱۶ فروددین) هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره علت تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان گفته، «گزارش‌های سازمان‌ها منتشر شده و گفته شده که ما ۲۷ اسفند متوجه شدیم آنچه آموزش و پرورش انجام می‌دهد بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بار مالی در سال ۱۴۰۱ و بیش از ۸ هزار میلیارد تومان هم اضافه بار مالی در ۱۴۰۲ دارد که خلاف قانون است و در اختیار دولت هم نیست.»

 

او همچنین ادامه داد: «دولت می‌تواند طبق قانون حداکثر ۱۰ درصد افزایش را انجام دهد، بنابراین گفتیم یا باید اصلاح قانون شود که فرصت بسیار کم بود و در آن زمان فرصت این کار نبود و به همین دلیل گفتیم که کارهای بهمن‌ماه را انجام دهید و برای اسفند اجازه دهید در فروردین بررسی انجام شود و مجوزهای قانونی صادر و تامین منبع صورت گیرد تا بی‌قانونی رخ ندهد که متاسفانه نشد و آن اقدامات رخ داد.»

 میرکاظمی همچنین گفت:« آنچه در مجلس اتفاق افتاد این است که یکی از افرادی که تشویق به خلاف قانون می‌کند خود آقای منادی (رییس کمیسیون آموزش مجلس) است، او در مورد استادان دانشگاه‌ها هم شاهد بودیم که «الف» را در قانون نوشت و از دولت انتظار داشت «ب» را انجام دهد. این نشدنی است. ما ملزم به قانون هستیم.»

وی در ادامه افزود: «ولی آقای منادی یکی از کسانی بود که تحریک‌کننده آموزش و پرورش برای تخلف محسوب می‌شد و ما شکایت خود از ایشان را رسماً به دستگاه نظارتی ارجاع داده‌ایم. من نهم فروردین این گزارش را فرستادم که ایشان هم تحریک‌کننده است و هم تشویق‌کننده به بی‌انضباطی است.»

 در پایان میرکاظمی با تاکید بر اینکه در حال بررسی این موضوع هستیم گفت:« ما گزارش ایشان را داده‌ایم و قطعاً آن را پیگیری می‌کنیم. ما ملزم به رعایت قانون هستیم. بگویند کجا قانون رعایت نشده؟ اینکه پوپولیستی رفتار کنند و از نردبان معلمان بالا روند تا چهارتا رأی جمع کنند، باعث نمی‌شود نظم و انضباط مالی دولت دچار خدشه شود. ما محکم ایستاده‌ایم و در آینده هم اجازه این کار را به احدی نخواهیم داد».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.