گلایه یک نماینده از قالیباف/ رئیس مجلس اجازه استیضاح وزرا را نمی‌دهد!

سیدجواد حسینی‌کیا نماینده سنقر و کلیائی در مجلس یازدهم درباره دلایل عدم‌موفقیت دولت در اقتصاد کلان گفت: یکی از دلیل این است که بخشی از مدیران دولت، مدیران موفقی نبوده‌اند و برای همین، برخی از شعارهای دولت تا به امروز محقق نشده است. مثلاً ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال، یکی از همین شعارها بود. حال می‌بینیم که بعضی از مدیران نتوانستند وعده‌های رییس جمهور را اجرایی کنند.

 مهمترین بخش های این گفت و گو را در ادامه می خوانید:

  • جلوگیری از استیضاح وزرا، کوتاهی در حق مردم و نمایندگان است و این موضوع بارها به جد گفته شده است، ولی به ما می‌گویند مصلحت نیست و شرایطش وجود ندارد. انتقاد جدی ما به رییس مجلس است که چرا استیضاح‌هایی که حق قانونی نمایندگان است در دستور کار قرار نمی‌گیرند؟
  • تیم اقتصادی دولت سیزدهم، تیم قدرتمندی نبود که بتواند در بخش‌های مهمی مثل معیشت مردم و کنترل نرخ ارز، عملکرد خوبی از خود به جای بگذارند. با اینکه فروش نفت و بعضی موضوعات دیگر، متناسب بوده، ولی سایه این‌ها روی اقتصاد داخلی ایران نیفتاده است و گرفتاری‌های کنونی را شاهد هستیم.
  • در حوزه ارز، مسکن و خودرو، مردم گلایه‌های جدی دارند و در این‌باره تیم اقتصادی قوی‌ای در دولت ظهور و بروز پیدا نکرده است و حاصل این عملکرد دولت، کاهش ارزش پول ملی شده است. تمام این مطالبی که گفتم، بخشی از انتقادات و گلایه‌های به حق و جدی مردم است.
  • بخشی از مشکلات امروز در بخش اقتصاد، به حوزه سازمان برنامه و بودجه کشور برمی‌گردد که اعتبارات به موقع محقق نشده و گاهی هم در بودجه آمده و سر آن جر و بحث فراوان می‌شود، ولی، چون تحقق درستی پیدا نمی‌کند و تخصیص داده نمی‌شود، وعده‌هایی که به مردم داده می‌شود، محقق نشده و وقتی مردم چیزی در میدان عمل نمی‌بینند، باعث نگرانی‌شان نسبت به حال و آینده کشور می‌شود.
  • قرار بود خیلی از وزرای دولت سیزدهم، استیضاح شوند، ولی متاسفانه رییس مجلس این اجازه را نمی‌دهد و هنوز تعدادی استیضاح در هیات رییسه وجود دارد؛ این‌ها همه از کوتاهی هیات رییسه مجلس است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.