پیام تسلیت قالیباف به درگذشت غفوری فرد و دیانی

محمدباقر قالیباف در پیام خود درگذشت دکتر حسن غفوری فرد را تسلیت گفت و از وی به عنوان خدمتگزار صدیق، یاور دیرین انقلاب و رهبری و چهره سخت‌کوش نظام یاد کرد.

وی در این پیام نوشت: مرحوم دکتر غفوری‌فرد به‌عنوان فعال سیاسی خوش‌نام، دلسوز و مؤثر و مدیر اجرایی پرتلاش همواره منشاء خیر و اثرگذار بودند که سوابق ایشان ازجمله وزارت نیرو، نماینده ادوار اول، پنجم، هفتم و هشتم مجلس، استانداری خراسان، رئیس سازمان تربیت‌بدنی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و رئیس هیئت بازرسی و نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی گواهی بر روحیه خدمت و تلاش درراه پیشرفت و توسعه کشور بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در پیام دیگری درگذشت حجت‌الاسلام‌ مسعود دیانی اندیشمند دین‌پژوه را به جامعه فرهنگی، ادبی و پژوهشی کشور تسلیت گفت و نوشت: ایشان که علم‌آموختهٔ حوزه‌های علمیه و مراکز علمی بودند، در تبیین و تشریح موضوعات مختلف دینی، با ذوق سرشار و فرهیختگی، تلاشی بی‌وقفه داشت و این مجاهدت که در ماه‌های اخیر علی‌رغم تشدید بیماری ادامه یافت، از وی به یادگار خواهد ماند.

قالیباف تاکید کرد: ضمن عرض تسلیت فقدان این چهرهٔ جوان عرصهٔ اندیشه و تحقیق به روحانیت و حوزه‌های علمیه، جامعهٔ فرهنگی، ادبی و پژوهشی کشور، دوستان و به‌ویژه خانوادهٔ گرامی، برای روح متعالی این روحانی‌ ارجمند که در موسم مسعود نیمه شعبان به ملکوت اعلی پیوست، علو درجات و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

به گزارش ایرنا، حسن غفوری فرد دبیرکل جامعه اسلامی ورزشکاران، عضو سابق شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و از نمایندگان ادوار مجلس صبح امروز - ۱۸ اسفند - به دلیل کهولت سن در بیمارستانی در تهران درگذشت.

همچنین مرحوم حجت‌الاسلام مسعود دیانی، دین‌پژوه پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان، در ۴۱ سالگی دار فانی را وداع گفت؛ او دانش‌آموخته حوزه علمیه قم و دانشجوی دکتری دین پژوهی بود، سردبیری برنامه‌ ادبی «شب روایت» و «شب‌های هنر»، «سوره» شبکه چهار سیما، سردبیری مجله‌ ادبی «الف‌یا» و عضویت در تحریریه‌ ویکی‌شیعه، معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران از سوابق وی بود.

زنده یاد دیانی روزنوشت‌های خود از ابتلا به بیماری سرطان و چگونگی درمان این بیماری را در صفحه شخصی خود در فضای مجازی می‌نوشت که آخرین نوشته او مربوط به دو هفته گذشته است که پس از آن قدرت نوشتن را از دست داد و دیگر نتوانست بنویسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.