آشوب در اسرائیل شدت گرفت/ حمله به بایدن با الفاظ رکیک!

اسپوتنیک گزارش داد، ده‌ها هزار معترض همسو با کابینه نتانیاهو بار دیگر شامگاه پنجشنبه در اعتراض به مداخله کاخ سفید به طرح قضائی نتانیاهو خیابان‌های اصلی تل آویو را مسدود کردند.

همزمان در ادامه اعتراضات در فلسطین اشغالی، کانال ۱۲ عبری گزارش داد معترضان حامی برنامه اصلاحات مدنظر نتانیاهو، اتوبان «آیالون» در تل آویو را مسدود کردند.

حمله موشکی اسرائیل +جزئیات مهم

به گزارش کانال ۱۲، معترضان خشمگین حامی نتانیاهو در شرایطی به خیابان‌ها سرازیر شده‌اند که حضوری از پلیس در معابر مشاهده نشده است.

وبگاه عبری «تایمز آو اسرائیل» در فلسطین اشغالی در ارزیابی از شمار معترضان گزارش داد شمار تظاهرکنندگان طرفدار سیاست کابینه نتانیاهو بالغ بر ۳۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود.

کانال ۱۲ عبری با اشاره به شعارها و پلاکاردهای حامیان کابینه گزارش داد معترضان با حمل پلاکاردهایی شعارهایی از جمله «آنان انتخابات را ربودند»؛ «من شهروند درجه دو محسوب می‌شوم»؛ «ما خواستار اصلاحات قانونی هستیم» و «اقلیت چپ حق تصویب اصلاحات ندارد» شعار سر دادند.

همچنین به گزارش رسانه‌های عبری، تظاهرکنندگان خشمگین در خیابان‌های اصلی تل آویو پلاکاردهای معناداری که حاوی الفاظ رکیک به «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا بود در اعتراض به مداخلات کاخ سفید در طرح قضائی نتانیاهو شعار سردادند.

گفتنی است سه شنبه هفته جاری جو بایدن در نطقی با ادامه حمایت از سیاست‌های رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی شدید از تحولات میدانی و تشدید اعتراضات در فلسطین اشغالی، سفر نتانیاهو به واشنگتن را به تعویق انداخت.

شامگاه دوشنبه هفته جاری نیز بنیامین نتانیاهو در نطقی به دنبال تشدید اعتراضات ضد وی از تعویق اصلاحات خود تا نشست آتی کنست در تابستان به منظور توسل به راه‌حلی با معارضین خبرداد.

طی هفته‌های گذشته، فلسطین اشغالی از شمال تا جنوب از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا شاهد تظاهرات اعتراضی ضد کابینه راست افراطی نتانیاهو بودند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.