هشدار آمریکا به شهروندانش: فوراً روسیه را ترک کنید

 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که واشنگتن به شدت نگران بازداشت ایوان گرشکوویچ، خبرنگار وال استریت ژورنال توسط روسیه است.

بلینکن گفت: «هرگاه یک شهروند آمریکایی در خارج از کشور بازداشت می شود، ما فورا تقاضای دسترسی کنسولی را صادر می کنیم و به دنبال ارائه همه حمایت های مناسب هستیم.

وی افزود: ما تلاش‌های مداوم کرملین برای ارعاب، سرکوب و مجازات روزنامه‌نگاران و صداهای جامعه مدنی را به شدت محکوم می‌کنیم.

وزیر خارجه آمریکا همچنین به همه شهروندان آمریکایی که در روسیه حضور دارند هشدار داد که این کشور را ترک کنند.

 براساس اطلاعات سرویس امنیت فدرال روسیه، خبرنگار دفتر مسکو روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال"، به اتهام جاسوسی برای دولت آمریکا و جمع آوری اطلاعات محرمانه دولتی درباره فعالیت مجتمع صنایع نظامی روسیه، در شهر ایکاترینبورگ تحت بازداشت قرار گرفته است.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا به نقل از اسپوتنیک، ایوان گرشکوویچ، شهروند آمریکایی و خبرنگار روزنامه "وال استریت ژورنال"، در شهر ایکاترینبورگ بازداشت شد در حالیکه می کوشید به اطلاعات محرمانه دست یابد.

بر اساس این گزارش، گرشکوویچ به دستور واشنگتن اطلاعات محرمانه ای را در مورد فعالیت های یکی از شرکت های مجتمع نظامی-صنعتی روسیه جمع آوری می کرده است.​

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.