وزیر ارشاد: دولت رئیسی جناحی و سیاسی نیست

محمدمهدی اسماعیلی درباره این‌که مسئولان و تصمیم‌گیران کشور برای ایجاد همبستگی و انسجام ملی باید چه کاری انجام دهند، گفت: ما معتقدیم همه ما در جایگاه‌های مهمی که امروز قرار داریم باید در بحث وحدت ملی، وحدت سرزمینی و همبستگی ملی تلاش کنیم. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما باید حداکثر تلاشمان را کنیم تا کشور را از مشکلات پیش رو عبور دهیم. واقعا آقای رئیس‌جمهور و دوستان در بخش‌های مختلف دولت، شبانه‌روزی کار می‌کنند که از این مشکلات عبور کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: ما در حال سامان‌دهی مجموعه بزرگی از اقدامات هستیم و در عین حال مشکلات داخلی و خارجی داریم که فقط با همراهی و وحدت ملی حل مشکلات اتفاق می‌افتد، من همیشه خودم و دوستانم را نسبت به این مسئله تذکر می‌دهم که برای مردم نماد امید، نشاط و رفع مشکل باشیم.

اسماعیلی درباره این‌که چقدر ضرورت دارد در حکومت‌داری سلایق مختلف حضور داشته باشند، عنوان کرد: دولت رئیسی یکی از ویژگی‌هایش این است که دولت جناحی و سیاسی نیست. ایشان برخاسته از احزاب و گروه‌های سیاسی نیستند و جایگاه و سابقه طولانی ایشان نشان می‌دهد در یک حوزه سیاسی به معنای حزب، گروه و باند نبودند به همین دلیل ما در دولت تنوع را داریم.

وی ادامه داد: ممکن است کسی احساس کند یک گروه بیشتر و یک گروه کمتر در دولت حضور دارند و این مسئله هم بازمی‌گردد به انتخاب آقای رئیس‌جمهور، ایشان معتقد هستند کسانی که بیشترین همگرایی را برای پیشبرد اهداف‌شان دارند، باید در دولت باشند؛ اصلا به همین دلیل انتقاد می‌شود که چرا دولت هنوز از نیروهای سابق استفاده می‌کند؟

اسماعیلی بیان کرد: آقای رئیس‌جمهور تاکیدشان بر کارآمدی است و معتقدند هرکسی کارآمد است ولو این که با دولت هم فاصله و زاویه دارد، در کار استفاده شود.

وی درباره این‌که آیا سال گذشته برای وزارت فرهنگ و ارشاد سال سختی بوده است، اظهار داشت: همیشه همین جور بوده است، حال سال قبل مشکلات جدیدتری داشتیم اما به لطف خدا من از سالی که گذشت بسیاری راضی‌ هستم، اقداماتی را شروع کرده‌ایم که برخی از آن‌ها به نتیجه رسیده است و برخی دیگر زمان می‌خواهد. ان‌شاءالله بتوانیم روزی که مسئولیت را تحویل می‌دهیم، شرمنده مردم و شهدا نباشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.