تداوم ورود سرمایه به بازار سهام

 در آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص بورس به رشد ادامه داد و با صعود ۳۴ هزار و ۳۰۳ واحدی نسبت به روز کاری گدشته، تا سطح ۲ میلیون و ۷۸ هزار و ۷۱۱ واحد بالا آمد. شاخص کل هم وزن بورس نیز با رشد ۱۲ هزار و ۵۲۸ واحدی در رقم ۶۲۲ هزار و ۵۲۶ واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۳۵۶ واحدی به رقم ۲۵ هزار و ۳۵۷ واحد رسید. شاخص هم وزن در فرابورس هم روند صعودی داشت و با افزایش ۲ هزار و ۱۹۶ واحد به سطح ۱۰۸ هزار و ۴۴۱ واحد رسید. 

امروز ۵۷۸ نماد رشد قیمت داشتند و ۱۲۳ نماد قرمزپوش شدند. به عبارت دیگر ۸۲ درصد نمادهای بازار سبزپوش بودند و ۱۸ درصد با افت قیمت مواجه شدند. 

تداوم ورود سرمایه به بورس

روز چهارشنبه برای هشتمین روز معاملاتی متوالی خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی  بازار سهام  مثبت بود و ۴۱۸ میلیارد تومان  پول حقیقی  وارد بازار شد. 

امروز نماد فارس با ۱۲۷ میلیارد تومان بیشترین ورود پول را داشت و پس از فارس، نمادهای ذوب، شبریز و همراه قرار داشتند.  

نمادهای سبز و قرمز بازار

امروز نماد فارس بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشت و به تنهایی ۷ هزار و ۸۰۲ واحد شاخص را بالا کشید. پس از فارس، نمادهای تاپیکو، شستا و پارسان بزرگان سبز بازار بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای کچاد، اخابر و ومعادن بزرگان قرمزپوش بازار بودند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، بپاس و صبا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و هرمز، زاگرس و انتخاب بیشترین اثر کاهنده را داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز وکغدیر بیشترین تراکنش را داشت و شستا و فولاد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کرمان، انتخاب و فرابورس بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۳۳ هزار و ۸۴۸ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۷ هزار و ۷۲۳ میلیارد تومان بود که ۵۲ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

 ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۲۹ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۱۲ هزار و ۹۷۶ میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در یک سال اخیر است. 

عرضه و تقاضای بازار 

در پایان معاملات چهارشنبه، ۱۲۹ نماد صف خرید داشتند و تمامی صف‌های فروش جمع آوری شدند. ارزش صف‌های خرید به ۸۶۱ میلیارد تومان رسید و نماد وکغدیر (شرکت بین المللی توسعه صنایع معادن غدیر) با صف خرید ۱۸۸ میلیارد تومانی همانند روزهای گذشته در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت.

پس از وکغدیر، نمادهای شملی (شرکت ملی شیمی کشاورز) و همراه (شرکت ارتباطات سیار ایران) بیشترین صف خرید را داشتند. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

نقشه چهارشنبه

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.