جزییات رایزنی ماکرون و محمد بن سلمان

«امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد عربستان سعودی، درباره همکاری در جهت کمک به لبنان برای مقابله با بحران اقتصادی و همچنین تقویت همکاری‌های دفاعی و انرژی بین پاریس و ریاض گفت‌وگو کردند.

طبق گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱»، کاخ الیزه بیانیه‌ای از سوی ریاست جمهوری فرانسه منتشر و در آن اعلام کرد که سران فرانسه و عربستان طی یک تماس تلفنی از پویایی روابط دوجانبه به ویژه در زمینه «تعمیق همکاری در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی» قدردانی کرده‌اند.

در ادامه بیانیه ریاست جمهوری فرانسه آمده است: ماکرون و بن‌سلمان همچنین درباره زمینه‌هایی که می‌تواند این همکاری‌ها را تقویت کند، به ویژه در خصوص مسائل دفاعی و انرژی گفت‌و‌گو داشتند.

الیزه همچنین اعلام کرد که آنها «نگرانی مشترک خود را در مورد وضعیت لبنان ابراز و بر عزم خود برای همکاری دوجانبه در جهت کمک به خروج این کشور از بحران عمیقی که در حال عبور از آن است، تاکید کردند.

 «ولید البخاری» سفیر عربستان سعودی در بیروت نیز دو روز گذشته، طی دیدار با «سمیر جعجع» رئیس حزب «القوات اللبنانیه» تأکید کرده بود که «توافق ایران و عربستان سعودی بازتاب مثبتی بر لبنان خواهد داشت».

«سید حسن نصرالله» دبیر کل جنبش حزب الله لبنان نیز در آخرین سخنراین خود با اشاره به سیاست‌های مخرب آمریکا و تلاش‌هایش برای تعمیق بحران اقتصادی در لبنان تصریح کرده بود: یکی از مهم‌ترین راه‌های تقویت اقتصاد، جذب سرمایه‌گذاری است. نمی‌گویم جلب کمک؛ زیرا آمریکایی‌ها اجازه این کار را نمی‌دهند. چین، آماده سرمایه‌گذاری در لبنان است.

از سال ۲۰۱۹ تاکنون، لبنان شاهد یک بحران اقتصادی است، به طوری که بانک جهانی آن را در بین بدترین وضعیت‌های اقتصادی در جهان قرار داده بود؛ امری که در لبنان بی‌سابقه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.