ارتش روسیه در این شهر نقره داغ شد/ پوتین دستور تازه داد

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز،  ژنرال والری زالوژنی، فرمانده کل ارتش اوکراین گفته که نیروهای اوکراینی موفق شده‌اند تهاجم روسیه را در شهر باخموت و اطراف آن خنثی کنند و اوضاع در حال تثبیت است. به طور جداگانه، وزارت دفاع بریتانیا هم اعلام کرده که حمله چند ماهه روسیه به شهر متوقف شده است، که عمدتاً در نتیجه تلفات سنگین نیروها بوده است.

علت نبستن کمربند ایمنی توسط پوتین در مناطق عملیاتی فاش شد+عکس

کارشناسان نظامی می‌گویند نشانه‌های آشکاری وجود دارد که روسیه با کمبود تجهیزات، به ویژه تانک‌های بزرگ مواجه است. با این حال، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به تلویزیون دولتی این کشور گفت که روسیه قصد دارد در سه سال آینده در مجموع 1600 تانک بسازد و یگان زرهی خود را به روز کند که بسیار بیشتر از 440 تانکی است که به گفته او کشورهای غربی در همان دوره به اوکراین خواهند رساند.

واکنش تند اروپا به تصمیم هسته‌ای پوتین

در حال حاضر، باخموت هدف جنگی اصلی روسیه محسوب می‌شود و تلاش می‌کند تا منطقه صنعتی دونباس اوکراین را به طور کامل تصرف کند. در مقطعی فرماندهان روسی ابراز اطمینان کردند که شهر به زودی سقوط خواهد کرد، اما چنین ادعاهایی در بحبوحه درگیری‌های شدید پایان یافت.

به این منطقه استراتژیک روسیه حمله شد

زالوژنی پس از گفتگو با همتای بریتانیایی خود، تونی راداکین، در پستی در تلگرام گفت: «مسیر باخموت سخت‌ترین است. به لطف تلاش های عظیم نیروهای دفاعی، وضعیت در حال تثبیت است».

خبرگزاری آنلاین Novoe Vremia به نقل از سرهی چرواتی، سخنگوی ارتش اوکراین گفت: «حملات روسیه در باخموت و اطراف آن به کمتر از 20 مورد در روز در مقایسه با 30 یا بیشتر در روزهای اخیر کاهش یافته است».

پوتین علاوه بر وعده تانک‌های بیشتر، انتقاد خود را از برنامه‌های بریتانیا برای تامین مهمات تانک جنگی اوکراین که حاوی اورانیوم ضعیف شده است، تکرار کرد. او گفت: «البته روسیه چیزی برای پاسخ دادن دارد. ما بدون اغراق، صدها هزار، بله صدها هزار گلوله از این دست داریم. ما هنوز از آنها استفاده نکرده ایم».

نیروهای طرفدار مسکو همچنین به مواضع جنوب در آودیوکا در حومه شهر دونتسک که تحت کنترل روسیه است و همچنین در شمال در سواتوو حمله کرده‌اتد .

وزارت دفاع بریتانیا در یک به روز رسانی روزانه اعلام کرد که روسیه به احتمال زیاد می خواهد خطوط مقدم خود را تثبیت کند و مواضع عملیاتی دفاعی تری اتخاذ خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.