پشت پرده دیدار نتانیاهو با وزیر کشور انگلیس نتانیاهو

«بنیامین نتانیاهو» که در اوج اعتراضات داخلی به طرح موسوم به اصلاح نظام قضایی و انتقادات بین‌المللی از وحشیگری ارتش صهیونیستی در کرانه باختری به لندن سفر کرده است، پس از ملاقات با همتای انگلیسی خود در داونینگ استریت و هم‌زمان با فریادهای مرگ بر اسرائیل در مقابل دفتر نخست وزیری، به دیدار «سوئلا برآورمن» وزیر کشور انگلیس رفت.

برآورمن و معاونش «تام توگندهات» که از طرفداران سرسخت گروهک تروریستی منافقین به شمار می‌رود، مبتکر طرح نافرجام شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی هستند.

وزیر کشور انگلیس عصر جمعه با انتشار پیامی در توئیتر، تصویری از ملاقات خود با نخست وزیر رژیم صهیونیستی منتشر کرد و نوشت که دو طرف درباره «منافع امنیتی مشترک و تلاش‌های مشترک برای مقابله با تهدیدات دولتی» گفت‌ وگو کردند. وی سپس ادامه داد: «من روابط قوی بین اسرائیل و بریتانیا و شراکت ما برای حفظ امنیت مردم را ارج می‌نهم.»

این دیدار از آن جهت حائز اهمیت است که بدانیم سرویس اطلاعات داخلی انگلیس موسوم به ام‌آی۵ زیر نظر وزارت کشور انگلیس فعالیت می‌کند. رئیس این تشکیلات کن مک‌کالوم آبان ماه سال گذشته در بحبوحه ماجرای ساختگی تهدید شهروندان انگلیسی از سوی ایران، ادعا کرد که نهادهای امنیتی بریتانیا طی سال ۲۰۲۲ دست‌کم ۱۰ مورد «تهدید بالقوه از سوی ایران برای ربودن و یا حتی قتل شهروندان بریتانیایی و یا افراد ساکن بریتانیا که دشمنان حکومت ایران تلقی می‌شوند» را کشف و خنثی کرده‌اند.

این درحالیست که هم زمان تارنمای تایمز اواسرائیل در گزارشی ادعا کرد: (رژیم) اسرائیل اطلاعاتی را در اختیار مقامات انگلیسی قرار داده و آنها را قادر ساخت تا نقشه ایران برای حمله به روزنامه نگاران مستقر در انگلیس را خنثی کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.