پرتاب موفق ماهواره نظامی روسیه به فضا

وزارت دفاع روسیه از پرتاب موفق ماهواره نظامی خود به فضا خبر داد.

روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که یک ماهواره نظامی از «فضاپیمای پلستسک» به فضا پرتاب کرده است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که روز پنجشنبه، ساعت ۹:۴۰ صبح به وقت محلی یک ماهواره بر «کلاس سایوز» از تاسیسات فضایی «پلستسک» در منطقه «آرخانگلسک» یک ماهواره نظامی را به فضا پرتاب کرد.

موضع جدید حزب الله درباره با توافق ایران و عربستان

وزارت دفاع روسیه به دلیل حساسیت موضوع به جزئیات بیشتری از پرتاب این ماهواره اشاره‌ای نکرده است.

پیشتر نیز وزارت دفاع روسیه یک ماهواره نظامی را با ماهواره بر سایوز از پایگاه فضایی پلستسک به فضا پرتاب کرده بود . این ماهواره برای مصارف نظامی و ارائه اطلاعات از جمله در عرصه شبکه اینترنتی و تصاویر ماهواره‌ای برای نظامیان روسیه استفاده می‌شود.

روسیه حدود یکصد ماهواره در مدار کره زمین دارد که کمتر از نیمی از آن‌ها فعال هستند و هر سال چندین ماهواره به ماهواره‌های روسیه در فضا افزوده می‌شود.

این در حالی است که آمریکا اعلام کرده در راستای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه آنتن‌های ارتباطی ماهواره‌ای به کی‌یف ارسال می‌کند.

چندی قبل مدیرعامل «روسکاسموس»، شرکت فضایی روسیه با هشدار به آمریکا و متحدانش گفت که قابلیت‌های شناسایی فضایی روسیه را در نظر داشته باشند.

 «دیمیتری روگوزین» مدیر عامل شرکت فضایی «روسکاسموس» گفت: «ما همه چیز را از اینجا می‌بینیم، پس بیدار باشید.»

وی گفت: «در حالیکه ۳۰ کشورعضو ناتو و همچنین شرکا و نامزدها در حال بررسی یک مفهوم راهبردی هستند که تا سال ۲۰۳۰ ادامه خواهد داشت، شرکت فضایی روسیه در حال انتشار تصاویر ماهواره‌ای از محل نشست و همان مراکز تصمیم‌گیری است که از ملی گرایان اوکراینی حمایت می‌کند»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.