بارش باران و کاهش دما در شرق کشور

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش باران و کاهش دما در شرق کشور از ورود سامانه بارشی جدید از هفته آتی خبر داد.

صادق ضیاییان در مورد وضعیت جوی کشور افزود: سامانه بارشی امروز (۳ فروردین ماه) در شرق و بخش هایی از شمال شرق و جنوب شرق فعال است و به‌تدریج از اواخر وقت از شرق کشور خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه در محورهای مواصلاتی مناطق مرتفع و سردسیر بارش به شکل برف است، گفت:  بعد از ظهر جمعه (۴ فروردین ماه) در بخش‌هایی از شمال غرب و شنبه (۵ فروردین‌ماه) در ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی و زاگرس شمالی افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود و در سایر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است.

ضیاییان ادامه داد: یکشنبه (۶ فروردین ماه) با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور در نواحی جنوب غرب، غرب، شمال غرب،  ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران، گاهی رگبار و رعد برق ، در مناطق مستعد ریزش تگرگ، وزش باد شدید موقت و در نواحی مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود و دوشنبه(۷ فروردین ماه) گستره سامانه بارشی علاوه بر نیمه غربی، بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور را در بر خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: امروز در نیمه شرقی، مرکز، جنوب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و یکشنبه در جنوب غرب افزایش سرعت وزش باد و در مناطق مستعد گردوخاک و کاهش دید افقی انتظار می رود.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: پنجشنبه در نواحی شرق و شمال شرق کاهش محسوس دما پیش بینی می شود. خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان نیز تا جمعه مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره شرایط جوی تهران نیز با تاکید بر اینکه دمای هوای تهران برای فردا( ۴ فروردین‌ماه) بین ۱۸تا ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود و آسمان صاف و از بعد از ظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود، گفت: روز شنبه (۵ فروردین ماه) دمای هوای تهران ۲۰ تا ۱۱درجه سانتیگراد با آسمانی کمی ابری و از بعد از ظهر همراه با وزش باد خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.