اسکان ۸۸۰۰ مسافر شب خواب در روزهای پایانی اسفندماه

دنیای اقتصاد - اصفهان: علی قاسم‌زاده 27 اسفندماه  بابیان اینکه مجموعه بزرگ شهرداری طی چند ماه گذشته در حال آماده‌سازی شهر برای همشهریان و میهمانان نوروزی است، اظهار کرد: طی دو شب گذشته 8 هزار و 800 میهمان نوروزی در اصفهان اسکان داده شدند.

او افزود: اسکان مسافران نوروزی بیشتر در هتل‌ها، میهمان‌پذیرها و مدارس آموزش‌وپرورش بوده است و هنوز در مجموعه باغ فدک اسکان نداشته‌ایم.شهردار اصفهان بابیان اینکه ۱۵ کمیته برای میزبانی از مسافران نوروزی در ستاد خدمات سفر شهر فعال‌شده است، گفت: تمامی دستگاه‌ها ازجمله شهرداری، نیروی انتظامی، پلیس راهور، اورژانس و آتش‌نشانی در کنار هم قرار گرفتند تا صفت «مهمان‌نوازی» اصفهان را به ظهور برسانند.

کاشت ۶ میلیون بوته گل در شهر

 قاسم‌زاده با  اعلام اینکه ویژه ایام نوروز بالغ‌بر 6 میلیون بوته گل در سطح شهر کاشته شده است، افزود: از دو ماه پیش‌طرح جوان‌سازی درختان آغازشده و سیمای تازه‌ای به شهر بخشیده است.

او بابیان اینکه به‌منظور خدمات‌رسانی بیشتر به میهمانان نوروزی نرم‌افزار «اصفهان من» از امروز راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: در این راستا، مسافران در بدو ورود به شهر و حتی پیش از سفر با نصب این نرم‌افزار می‌توانند راحت‌تر در اصفهان اقامت و از خدمات شهر ما استفاده کنند.

او مهم‌ترین وظیفه ستاد خدمات سفر شهر اصفهان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی را تامین اسکان برای آن‌ها دانست و توضیح داد: شهر اصفهان در حال حاضر آمادگی اسکان ۱۲۸ هزار نفر در هر شب را در هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، خوابگاه‌های دانشجویی، مدارس، منازل استیجاری و باغ فدک دارد.

افزایش ظرفیت پارکینگ‌های نقاط مرکزی شهر از دیگر مواردی بود که او با اشاره به آن گفت: ساعت ارائه خدمت مترو و ناوگان اتوبوس‌رانی نیز به دلیل تقارن نوروز با ماه رمضان افزایش‌یافته و مترو تا ساعت ۲۲ و اتوبوس‌ها تا ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به میهمانان و همشهریان خدمت‌رسانی می‌کنند.

شهردار اصفهان از فعال شدن ۱۴ اتوبوس گردشگری در شهر خبر داد و گفت: ۱۰ اتوبوس در میدان امام حسین (ره) و چهار اتوبوس در باغ فدک مستقرشده است و میهمانان علاقه‌مند به بازدید از اماکن تاریخی می‌توانند از این اتوبوس‌ها استفاده کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.