درخواست نخست وزیر سابق اسرائیل از رهبران جهان درباره نتانیاهو

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی از رهبران جهان خواست، نخست وزیر فعلی این رژیم را کنار بگذارند و نشان دهند که برنامه اصلاح دستگاه قضایی وی برایشان اهمیتی ندارد.

ایهود اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه ۱۲ این رژیم گفت: هر رهبری که خود را دوست اسرائیل معرفی کند باید با این دولت اسرائیل مخالفت کند. این دولت دشمن اسرائیل است و من از شما می‌خواهم که نخست وزیر را تحقیر کنید.

توقیف یک شناور توسط سپاه در خلیج فارس/بازداشت ۸ خدمه

وی تاکید کرد: کسی که پایه‌های دموکراتیک اسرائیل را ویران کند، نماینده آن نیست. نتانیاهو با ظاهر شدن اخیر خود نشان داد که "از یک حمله عصبی رنج می‌برد."

ائتلاف نتانیاهو گروهی از احزاب ملی‌گرای تندرو است که به دنبال تصویب طرحی برای اصلاح قوه قضائیه است و براساس آن اختیارات دیوان عالی رژیم صهیونیستی محدود می‌شود، دیگر دادگاه اختیار لغو قوانینی را که در کنست تصویب می‌شود؛ اما با قانون اساسی در تضاد است، ندارد و انتصاب قضات برعهده دولت خواهد بود.

با اینکه نتانیاهو هدف از طرح اصلاح دستگاه قضایی را بازگشت توازن میان سه قوه می‌داند، مخالفان آن را «کودتای قضایی» توصیف می‌کنند و می‌گویند که این طرح دموکراسی را از بین می‌برد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.