ایران در اتاق «مذاکره‌ برجامی» حضور دارد اما آمریکا از این اتاق، «فاصله» گرفته

مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: ایران این آمادگی را دارد که در جهت تبادل زندانیان و سپس احیای توافق هسته‌ای پای میز مذاکره بنشیند و بارها نیز حسن نیت خود را نشان داده است.

توهین جنجالی به ظریف روی آنتن زنده تلویزیون

جزئیات توافق ایران و آمریکا درباره تبادل زندانیان/ برجام در دستور کار نیست

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره جزییات تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا گفت: ما بحث‌های زیادی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی داشتیم. توافق دور از انتظار نیست و در راستای مسائل برجام شکل می‌گیرد. یعنی این توافق‌ها مقدماتی است برای نشستن طرفین پشت میز مذاکره.

واکنش اسرائیل به توافق ایران و عربستان درباره ایران اینترنشنال

نماینده زاهدان ادامه داد: با وجود اینکه ما به غربی‌ها و آمریکا بدبین هستیم و آن‌ها علاوه بر اینکه به تعهدات خود عمل نکردند در شرایط گوناگونی در که منطقه رخ می‌دهد نیز حسن نیتی از خود نشان ندادند. با این همه ایران این آمادگی را دارد که در جهت تبادل زندانیان و سپس احیای توافق هسته‌ای پای میز مذاکره بنشیند و بارها نیز حسن نیت خود را نشان داده است.

مالکی درباره پشت پرده توافق احتمالی برای تبادل زندانیان افزود: مدت‌هاست که آمریکایی‌ها از طرف کشورهای دوست ما ارتباط برقرار کردند و پیام فرستاند تا تبادل زندانیان میان دو کشور شکل بگیرد. ایران نیز در این زمینه حسن نیت نشان داده تا آن‌ها به خود بیایند و با صداقت به مذاکرات برگردند. ایران کماکان در اتاق مذاکره حضور دارد اما آمریکا از اتاق مذاکره فاصله گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: نزدیک شدن ایران به میز مذاکره مشروط به این است که آمریکایی‌ها از خود صداقت نشان دهند تا این استخوان لای زخم حل شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.