خبر روسیه از نقض آتش‌بس در قره‌باغ

وزارت دفاع روسیه از ثبت یک مورد نقض آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه خبر داد که صلحبانان روسیه یک مورد نقض آتش‌بس در منطقه قره باغ ثبت کرده‌اند.

تعداد احزاب واجد شرایط شرکت در انتخابات ترکیه

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، این مورد نقض آتش بس در منطقه «مارتاکرت» ثبت شده است و در این حادثه کسی مجروح نشده است.

وزارت دفاع روسیه اضافه کرد: «در راستای اطمینان یافتن از امنیت صلحبانان روسیه و برای جلوگیری از حوادث احتمالی، ارتباط دائم با رؤسای ستاد مشترک ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان حفظ خواهد شد.

از سوی دیگر وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز شنبه اعلام کرد که ایجاد گذرگاه و نقطه کنترل مرزی درانتهای «جاده لاچین» ضروری است.

 وزارت دفاع جمهوری آذربایجان  روز شنبه مدعی شد که حرکت خودروهای نظامی حامل پرسنل  نیروهای مسلح ارمنستان با همراهی نیروهای حافظ صلح روسیه در مسیر خانکندی رصد شده است.

این وزارتخانه مدعی تامین امنیت این یگان از نیروهای ارمنستان توسط نیروهای حافظ صلح روسیه شد.

 دربیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان آمده است: «ما اعلام می‌کنیم که حمل محموله‌های نظامی از ارمنستان به منطقه قره باغ  آذربایجان باید فورا متوقف شود و یگان‌های مسلح ارمنستان باید در کمترین زمان خلع سلاح و از خاک جمهوری آذربایجان خارج شوند.»

این در حالی است که وزارت دفاع ارمنستان روز شنبه هشدار داد که جمهوری آذربایجان اطلاعات نادرست و دروغ درباره تحرکات نظامی ارمنستان در منطقه منتشر می‌کند.

 وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه خود اعلام کرد ادعای باکو مبنی بر عبور ستون نظامی از نیروهای مسلح ارمنستان در جاده «استپانکرات- قیبالی» نادرست است و ارمنستان هیچگونه حضور نظامی در قره باغ کوهستانی ندارد.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان با وجود آتش‌بس، کماکان درگیری دارند و در حدود سه ماه گذشته، معترضان جمهوری آذربایجانی با در دست داشتن پلاکاردها و پرچم‌ها، کریدور لاچین را مسدود کرده‌اند. آن‌ها  دسترسی به قره‌باغ کوهستانی را مسدود و غذا، دارو و تدارکات را برای ۱۲۰۰۰۰ ساکن ارمنستانی آن قطع کرده‌اند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.