واکنش معاون پارلمانی رئیسی به توافق ایران و عربستان

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به تاثیرات سیاسی، امنیتی و اقتصادی توافق ایران و عربستان، گفت: این توافق به نفع امنیت منطقه است.

سید محمد حسینی در گفت و گویی در خصوص توافق ایران و عربستان، اظهار کرد: در کشور توافق کردند در دو ماه آینده تبادل سفرا انجام شده و روابط دیپلماتیک دو کشور برقرار شود.

وی ادامه داد:  دو کشور به مدت۷سال رابطه نداشتند و از این جهت مشکلاتی برای هر دو ایجاد شده بود. در حال ما هر سال زائر حج داریم و بحث عمره هم تعطیل شده بود. دو کشور ایران و عربستان دو دو قدرت مهم منطقه هستند و عربستان نقشه حائز  اهمیتی بر روی کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد از این جهت این همکاری‌ها می‌تواند در زمینه های امنیتی، اقتصادی و سیاسی تأثیر گذار باشد.

حسینی با بیان اینکه درست است که ما در برخی مسائل اختلاف نظر داریم، افزود:  اما بنای جمهوری اسلامی ایران بر همکاری بوده است به ویژه این دولت که سیاست همسایگی آن جواب داده است. ما پاسخ خوبی از این سیاست از همسایگان گرفته ایم. توافق با عربستان هم با واکنش فراوانی از سوی کشورهای همسایه مواجه شد.  ما تماس هایی از سوی عراق، عمان، قطر و سایر کشورها با وزیر امور خارجه خود داشتیم و اینها موید این است که این توافق به نفع امنیت منطقه است.

معاون پارلمانی رییس جمهور در پایان گفت: چندی پیش برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید برزیل به این کشور سفر کردم و در حاشیه این مراسم با وزیر خارجه عربستان ملاقات داشتم که در آن ملاقات کاملاً معلوم بود که آنها آماده برقراری روابط کشورمان هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.