بایدن جهان را در آستانه جنگ هسته‌ای قرار داده است

به گزارش اسپوتنیک گابارد در سخنرانی در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کاران آمریکا گفت که دلیل جدایی وی از حزب دموکرات " کنترل کامل این حزب توسط رهبران جنگ طلب, از جمله هیلاری کلینتون و جو بایدن است. 

این سیاستمدار آمریکایی همچنین اعلام کرد که حزب دموکرات " بر پر کردن جیب کارفرمایان در صنایع نظامی و صنعتی متمرکز است. 

وی با اشاره به ادامه جنگ در اوکراین، گفت که بایدن و "جنگ طلبان در کنگره" تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برای ادامه "جنگ نیابتی" علیه روسیه هزینه کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پس از بارها انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو از گسترش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» و طرف غربی آن را «تهاجم نظامی» در اوکراین خواندند، آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ اوکراین با همه تبعات گسترده‌اشدر حالی به یک سالگی نزدیک می‌شود که نگرانی‌های جدی در مورد انبار سلاح اروپا که محتوای آن به سمت اوکراین روان شده است، وجود دارد. همچنان که اخبار تازه از وعده تامین ادوات سنگین برای اوکراین نگرانی‌هایی را در مورد طولانی شدن جنگ و چشم‌انداز دور و مبهم پایان درگیری ایجاد کرده است.

متحدان اوکراین از آغاز جنگ میلیاردها دلار سلاح، مهمات و تجهیزات برای این کشورِ واقع در اروپای شرقی ارسال کرده‌اند. این موضوع انبارهای اسلحه را تحت فشار قرار داده است.

شرکت‌های تجهیزات دفاعی در اروپا و آمریکا اکنون افزایش تقاضا برای پدافندهای هوایی و سلاح‌های ضد تانک و تجهیزات دیگر را شاهد هستند. این در حالی است که دولت‌های غربی پیش‌بینی می‌کنند که اوکراین احتمالاً طی سال‌های آینده به حمایت نظامی مستمر نیاز خواهد داشت. اما افزایش میزان تولید بعد از چندین دهه که میزان سفارش‌ها محدود بوده برای این شرکت‌ها دشوار خواهد بود.

ایالات متحده آمریکا در نخستین سالگرد جنگ اوکراین اعلام کرد که ۲ میلیارد دلار تجهیزات و تسلیحات نظامی جدید به کی یف برای آماده ساختن این کشور در نبرد با روسیه در فصل بحران اختصاص داده است.
این بسته نظامی آمریکا شامل جنگنده اف-۱۶ که اوکراین به دنبال آن است، نمی‌شود.

پنتاگون نیز اعلام کرد ۲ میلیارد دلار کمک نظامی جدید برای اوکراین شامل مهمات بیشتر برای سامانه‌های راکتی موسوم به هیمارس (HIMARS) و تعدادی از انواع مختلف پهپادها از جمله پهپادهای سوئیچ بلید وسایبر لوکس کی ۸ است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.