سفیر روسیه: آمریکا مسئول حمله به بریانسک است

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن روز جمعه گفت که واشنگتن مسئول حمله به منطقه مرزی بریانسک در روسیه بوده زیرا این کشور تامین کننده اصلی تسلیحات اوکراین است.

به گزارش "اسپوتنیک"وی در بیانیه‌ای گفت: با هر بسته جدید تسلیحاتی آمریکا، جنایتکاران در کی یف با مصونیت بیشتری عمل می‌کنند. آن‌ها با تکیه بر حمایت آمریکا دست به اقدامات غیرانسانی مانند حمله تروریستی در منطقه بریانسک می‌زنند.

وی ادامه داد: واشنگتن پشت کسانی است که به غیرنظامیان در بریانسک شلیک کردند. این کشور مسئول این جنایات است. دستان آمریکا به خون قربانیان آغشته است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه حوادث در استان بریانسک این کشور را تروریستی خواند و گفت: آنها (تروریستها) با دیدن این که کودکان در ماشین هستند، تیراندازی کردند.

روز پنجشنبه، سازمان امنیت ملی روسیه گزارش داد که اقداماتی در منطقه مرزی منطقه بریانسک برای نابودی رادیکال های مسلح اوکراینی در حال انجام است.

سرویس امنیتی روسیه گفت: «در منطقه مرزی کلیموفسکی در منطقه بریانسک، نیروی های این سازمان و و نیروهای وابسته به وزارت دفاع فدراسیون روسیه در حال انجام اقداماتی برای نابودی ملی‌گرایان مسلح اوکراینی هستند که مرزهای دولتی را نقض کرده‌اند.»

الکساندر بوگوماز فرماندار منطقه بریانسک از گلوله باران یک خودرو توسط خرابکاران اوکراینی در منطقه کلیموفسکی خبر داد.

بر اساس این گزارش امروز از اوکراین یک گروه به منطقه کلیموفسکی در روستای لیوبچانه نفوذ کرد. خرابکاران به سمت یک خودروی در حال حرکت شلیک کردند. در نتیجه گلوله باران یک نفر از ساکنان کشته و یک کودک مجروح شد.

طبق اطلاعات اولیه، چندین نفر در فروشگاهی در روستای لیوبچان در استان بریانسک گروگان گرفته شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.