امیرعبداللهیان: برخی از دولت‌های اروپایی درباره ایران دچار خطای تحلیل شدند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «خوزه مانوئل آلبارز» وزیر خارجه اسپانیا امروز (پنجشنبه) یازدهم اسفند ماه درباره مسائل مورد اهتمام دو کشور تلفنی گفت‌وگو کردند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو روابط تاریخی ایران و اسپانیا را مورد اشاره قرار داد و این روابط را خوب توصیف و از آمادگی برای توسعه روابط در زمینه‌های مختلف استقبال کرد.

وی همچنین از ارسال پیام پادشاه اسپانیا به آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشکر کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به حوادث اخیر در ایران و سوءاستفاده جریان‌های تروریستی از این شرایط بیان کرد: متأسفانه برخی از دولت‌های اروپایی تحت تأثیر دروغ سازی گروهک تروریستی منافقین که سال‌ها در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا قرار داشت، دچار خطای تحلیل شدند.

خوزه مانوئل آلوارز وزیر امور خارجه اسپانیا نیز در این گفت‌وگو، به روابط خوب دو کشور اشاره و بر ادامه همکاری‌های دو کشور تأکید کرد. 

دو وزیر خارجه همچنین درباره آخرین تحولات اوکراین، همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مذاکرات رفع تحریم‌ها به رایزنی پرداختند.

وزرای خارجه اقدام به ابلاغ سلام و درودهای گرم مقامات عالی دو‌ کشور کردند و وزیر امور خارجه اسپانیا نیز درباره برخی از موضوعات کنسولی دو کشور به گفت‌وگو پرداخت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.