امیرعبداللهیان: هیچ کس در تظاهرات مسالمت آمیز دستگیر نشده است

 «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه خبری سی.‌ان‌.ان گزارش‌های اخیر این رسانه درباره اغتشاشات در ایران را «جهت‌دار و نادرست» توصیف کرد. 

«کریستین امان‌پور»، مجری این شبکه خبری مدعی شد که شمار زیادی از افراد که در «تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز» دستگیر شده‌اند، مورد تجاوز قرار گرفته‌اند. 

امیرعبداللهیان در پاسخ دستگیری معترضان در «تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز» را رد کرد و گفت: «هیچ‌کس در تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز دستگیر نشده است.»

او در ادامه گفت در تظاهراتی که به خشونت کشیده شد و افرادی از خارج ایران وارد آن شده بودند و اقدام به کشتن پلیس کردند عده‌ای دستگیر شدند. 

امیرعبداللهیان سپس با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری برای عفو گسترده متهمان گفت پس از این فرمان همه دستگیرشدگان، غیر از آنها که کسی را کشته‌اند و شاکی دارند آزاد شدند.  

وزیر امور خارجه ایران ادعاهای مطرح‌شده در رسانه‌ها و فضای مجازی درباره تجاوز به بازداشت‌شدگان را رد کرد و آنها را «بی‌اساس» خواند. او سپس در پاسخ به کریستین امان‌پور که گفت سی‌ان‌ان با «یک روحانی در داخل ایران» در این خصوص صحبت کرده گفت: «سی‌ان‌ان، اما بعضی وقت‌ها گزارش‌های جهت‌دار و گزارش‌های نادرست می‌دهد.»

شبکه خبری سی.ان.ان در جریان اغتشاشات اخیر در ایران به عنوان یکی از بازوهای رسانه‌ای برای جنگ ترکیبی علیه ایران عمل کرد و با انتشار گزارش‌هایی به نقل از منابع گمنام تلاش کرد آتش این اغتشاشات را زنده نگاه دارد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.