آمریکا علیه ایران بیانیه داد

وزارت‌ امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای درباره آغاز پنجاه‌ودومین نشست شورای حقوق بشر، ادعایی را درباره امور داخلی ایران تکرار کرد.

در این بیانیه آمده است: به ندرت دوره‌ای بوده است که اجرای تعهدات‌مان نسبت به حقوق بشر تا این اندازه فوریت داشته باشد. چالش‌های بسیاری وجود دارند و از جمله آن‌ها تداوم جنگ بی‌رحمانه و متجاوزانه روسیه در اوکراین و جنایت علیه بشریت در این کشور، سرکوب شنیع زنان و دختران توسط طالبان، نسل‌کشی ادامه‌دار جمهوری خلق چین در شین‌جیانگ است.

آمریکا ادعای امیرعبداللهیان را تکذیب کرد/ هیچ پیامی از طریق عراق برای ایران نفرستادیم

در این بیانیه هم‌چنین با اشاره به ناآرامی‌های اخیر ایران خواستار توقف برخورد با شرکت‌کنندگان در اعتراضاتی که آن را « مسالمت‌جویانه‌»  خوانده، «به ویژه با زنان و دختران» شده و تاکید کرده است: ایرانی‌ها حق آزادی و برابری دارند.

وزارت امور خارجه آمریکا افزود: ما باید در زمینه تمامی این اقدامات با نیرویی تازه وارد عمل شویم. اکنون، بیش از هر زمان دیگری، شورای حقوق بشر باید هر کاری که لازم است در حمایت از منشور سازمان ملل و اعلامیه جهانی حقوق بشر انجام دهد. جهان‌ نظاره‌گر است.

دولت آمریکا در مدت‌ ناآرامی‌های اخیر ایران نیز مدعی «نقض حقوق بشر» به ویژه حقوق زنان در ایران شده بود.

این بیانیه در حالی منتشر شده است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر، با بیان این‌که «هیچ کشوری نمی تواند ادعا کند که در عملکرد حقوق بشری خود بی نقص است» تاکید کرده است: نقش گروه های تروریستی ضد ایرانی در اغتشاشات اخیر ایران کاملا مشهود بود. برخی از کشورهای اروپایی در چارچوب معیارهای دوگانه و در «تروریسم شویی» (terrorism laundering) شرکت کردند، آنها تسهیلات مالی و لجستیکی قابل توجهی را در اختیار برخی از عناصر تروریست قرار دادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.