درخواست یک نماینده درباره پیگیری ویژه مجلس در پی نوسانات بازار ارز

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نوسان شدید قیمت ارز و دلار نگران کننده است، گفت: نمایندگان دو وظیفه قانون‌گذاری و مطالبه‌گری دارند و باید در شرایط بحرانی و نامطلوب اقتصادی برای مردم تمام توان خود را به کار بگیریم.

معافیت برخی از پلتفرم‌های داخلی از مالیات+جزئیات

رضا حاجی‌پور امروز در آئین کلنگ‌زنی فاز یک پروژه تعریض محور ولیسده ـ کلوده این شهرستان اظهار کرد: کشورمان ایران ابربحران‌ترین و بدترین محاصره اقتصادی قرن را تجربه کرده است و در حالی که استکبارگران فکر می‌کردند کشور را نابود می‌کنند ولی مردمان همیشه در صحنه و مقاوم هستند.

وی گفت: در روزهایی که در حوزه نفتی ایران درآمد خاصی ندارد همه درآمدها براساس تولیدات غیرنفتی است در حالی که در گذشته ۷۰ درصد درآمد از محل فروش نفت بود ولی هم‌اکنون حدود ۳۰ درصد درآمدها مربوط به درآمدهای نفتی است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته شعار حذف آب بهای روستایی و کشاورزی در شمال کشور داده می‌شد، گفت: اما ظاهرا مبالغ مورد نظر به عنوان معوقه برای پرداخت کشاورزان لحاظ می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به دریافت قیر تهاتری و یارانه‌ای برای استفاده روستاها در زمینه آسفالت، مشارکت مردم می‌تواند بسیاری از پروژه‌ها را پیش ببرد.

حاجی‌پور با اشاره به وجود مشکلات کمبود آب در روستاها، بیان کرد: در گذشته جمعیت روستاها را فقط روستاییان تشکیل می‌دادند ولی امروزه به دلیل وجود جمعیت شناور، ویلانشینان و توریست باعث شده با مشکل شدید آب مواجه شویم هر چند تا زمانی که سد مخزنی راه‌‎اندازی نشود مشکلات حل نمی‌شود.

وی با اعلام اینکه مشکلات روستاها بیشتر به جاده، راه و آب مربوط می‌شود، بیان کرد: با مشارکت حدود ۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی، نظارت اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‎ای مازندران این عملیات اجرایی می‌شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مسیر کوهستانی و صعب‌العبور خشواش به مسافت ۲۲ کیلومتر در حالی آسفالت و بهسازی شد که حدود ۴۰ میلیارد ریال از سوی خیران منطقه و بقیه هزینه با مشارکت وزارت راه و شهرسازی تأمین شد.

حاجی‌پور با اعلام اینکه در مسائل عمرانی و آبادانی باید همه پای کار بیایند، خاطرنشان کرد: برای تعریض فاز نخست مسیر ولیسده ـ کلوده حدود ۵۰ میلیارد ریال درنظر گرفته شد ولی برای تعریض و بهسازی این مسیر پرتردد مواصلاتی حدود ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه پیگیری جدی برای اختصاص بودجه لازم برای تعریض و آسفالت کامل این مسیر در وزارت راه و شهرسازی هستم، بیان کرد: با توجه به اینکه در شرایط سخت اقتصادی و تحریم هستیم ولی برای تعریض و آسفالت مسیر کوهستانی به مسافت ۱۲ کیلومتر مردم پای کار آمدند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته ۴۲ نفر از مردم در مسیر ولیسده ـ کلوده در تصادفات رانندگی جان دادند، گفت: این آمار بسیار نگران کننده است و باید هر چه زودتر از میزان تلفات جاده‌ای کاسته شود.

وی با اشاره به اینکه دولت درآمدهای خود را بین وزارتخانه‌های مختلف تقسیم می‌کند، ادامه داد: باید در ارائه خدمات کشاورزی تعداد کشاورزان شناسایی شوند تا برای دریافت نهاده ها و کود کشاورزی ثبت‌نام شده و مشکلی در دریافت نهاده‌ها گزارش نشود.

وی با اشاره به اینکه لزوم جامه عمل پوشاندن به بیانات رهبر انقلاب اسلامی توسط همه مسؤولان و مدیران، ادامه داد: کشورمان غنی از جوانان دانشمند و نخبه است و سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان محور مقاومت و چهره ارزشمند دینی و معنوی در دنیا به عنوان الگوی بارز تبدیل شده است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نوسان شدید قیمت ارز و دلار نگران کننده است و باعث شد تا در راستای اعتراض به این وضعیت معاون اول رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی به مجلس شورای اسلامی بیایند و پاسخگوی نمایندگان مردم در خانه ملت باشند، گفت: نمایندگان دو وظیفه قانون‌گذاری و مطالبه‌گری دارند و باید در شرایط بحرانی و نامطلوب اقتصادی برای مردم تمام توان خود را به کار بگیریم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.