درخواست آلمانی‌ها درباره اوکراین

 ۲۵۰ هزار آلمانی با امضای طوماری ضمن درخواست از دولت اولاف شولتز صدر اعظم این کشور مبنی بر توقف ارسال تسلیحات نظامی به کی‌یف، مذاکرات سیاسی را بهترین ابزار برای حل و فصل مناقشه اوکراین دانستند.

به گزارش اسپوتنیک، این افراد طوماری آنلاین را امضا و اعلام کردند که مذاکره به معنی تسلیم نیست و گفت وگوی سیاسی می‌تواند از کشته شدن صدها هزار نفر از مردم بیگناه در مناقشه اوکراین جلوگیری کند.

این طومار که در تارنمای «change.com» با ابتکار یک سیاستمدار و یک روزنامه نگار آلمانی تهیه شده، طی دو روز به امضای بیش از ۲۵۰ هزار آلمانی رسیده است.

تهیه کنندگان این طومار می‌گویند در صورت ادامه جنگ اوکراین، این کشور به زودی به کشوری ویرانه و بی جمعیت تبدیل می‌شود.

همچنین آنها می‌گویند کی‌یف هیچ شانسی برای پیروزی مقابل بزرگترین قدرت هسته‌ای جهان ندارد.

مردم آلمان که خاطرات تلخ دو جنگ جهانی را در خاطر دارند، حال با مشاهده تحولات جاری در اوکراین نگران وقوع جنگ جهانی سوم هستند.

آلمانی‌ها اردیبهشت ماه نیز با امضای طوماری از اولاف شولتز صدراعظم آلمان خواستند تامین و ارسال تسلیحات سنگین نظامی به اوکراین را متوقف کند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

از برگزاری دور اول و دوم گفت‌ وگوهای صلح بین روسیه و اوکراین در هفته نخست این درگیری‌ها تا آخرین روزها و ساعت‌های سال ۲۰۲۲ که از یک طرف مسکو برای ادامه مذاکرات اعلام آمادگی می‌کرد و کی‌یف در واشنگتن به دنبال دریافت حمایت‌های مالی و تسلیحاتی بیشتر برای ادامه جنگ بود گرفته، تا هفته نخست سال جدید میلادی که پیشنهاد آتش‌بس یک‌جانبه روسیه از طرف اوکراین رد شد و اروپا از ارسال سامانه‌های جدید نظامی به اوکراین پرده برداشت؛ تاکنون دورنمایی برای صلح دیده نشده است.

آمریکا بر اساس آمارها از زمان آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین در پنجم اسفند سال گذشته تاکنون، حدود ۶۸ میلیارد دلار به کی‌یف کمک نظامی و مالی کرده است. دولت بایدن حتی در شرایطی که روسیه پیشنهاد آتش بس موقت را مطرح و سازمان ملل از آن استقبال کرده بود، وعده ارسال حمایت‌های نظامی و تسلیحاتی را داده بود که به اعتقاد تحلیلگران نشانه تمایل واشنگتن برای ادامه درگیری‌ها و تشدید تنش‌ها در اوکراین است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.