مهاجری: اصولگراها، نمی‌خواهند با دولت ضعیف رئیسی، «غرق» شوند /کابینه ضعیف عملکرد ضعیف دارد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اصولگراها نمی خواهند خود را با دولت ضعیف آقای رئیسی غرق کنند، طبیعتا ترجیح می دهند در مسیری قدم بگذارند که موجب تداوم حیات سیاسی آنها شود.

ادعای روزنامه دولت درباره بیانیه اخیر میرحسین موسوی

محمد مهاجری درباره چرایی تغییر نگاه اصولگرایان به دولت رئیسی گفت: اصولگرایان با تمام قوا زمانی از نامزدی آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردند که هنوز او دیکته ننوشته بود تا غلط املایی هایش مشخص شود. الان یک سال و نیم از آغاز کار دولت سیزدهم گشت و اوضاع خیلی فرق کرده است.

عصبانیت روزنامه اصولگرا از اظهارات جنجالی اخیر برخی چهره‌ها

وی کابینه دولت سیدابراهیم رئیسی را ضعیف خواند و افزود: دولت آقای رئیسی در حوزه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و سیاست خارجی موفق نبوده است. حادتر شدن اوضاع اقتصادی که بر کسی پوشیده نیست، در حوزه سیاسی نیز تغییر چندانی را شاهد نبودیم. معادلات حوزه اجتماعی هم بعد از ناآرامی های اخیر به هیچ وجه مطابق میل دولت پیش نرفت و این اتفاقات عملا فرصت هایی را که دولت می توانست در حوزه اقتصادی و اجتماعی مورد استفاده قرار دهد، گرفت.

خبر مهم آلمان درباره مذاکرات احیای برجام

این فعال مطبوعاتی با اشاره به محقق نشدن اهداف دولت سیدابراهیم رئیسی در حوزه سیاست خارجی یادآور شد: دولت سیزدهم در پایان سال نخست مسئولیت خیلی بر دستاوردهایش در حوزه سیاست خارجی به ویژه نگاه به شرق و تقویت روابط با همسایگان مانور می داد اما امروز حامیان دولت نیز چنین کارنامه ای را از دولت نمی پذیرند. به عنوان مثال تصور می شد آقای السودانی نسبت به نخست وزیر قبلی عراق روابط بهتری با تهران دارد اما هیچ گشایش چندانی در این حوزه اتفاق نیفتاد.

وی افزود: در حوزه فرهنگی نیز کارنامه دولت بهتر از سایر حوزه ها نیست همین جشنواره فیلم فجر مصداق بارزش است. گرچه وزارت ارشاد می خواهد جشنواره را خیلی موفق نشان دهد اما حاشیه های این جشنواره آنقدر زیاد است که آن را از موفقیت دور می سازد. من اگر جای وزیر ارشاد بودم تک تک به خانه کارگردانان و تهیه کنندگان می رفتم و از آنها خواهش می کردم حضور قوی در جشنواره فیلم فجر داشته باشند.

وی ادامه داد: در قضیه اینترنت آقای رئیسی صریح و شفاف قول داده بود که اینستاگرام فیلتر نشود اما الان اینستاگرام فیلتر است. دولت می گوید «شرایط امنیتی موجب این اتفاق شده است» اما با وجودی که ۲ ماه است کشور در آرامش به سر می برد، دولت نمی گوید تا کی قرار است این وضعیت اینترنت باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: امروز اصولگرایان با یک دولت ضعیف مواجه هستند چون آقای رئیسی نتوانست حتی از چهره های قوی در جریان اصولگرا استفاده کند، طبیعتا کابینه ضعیف عملکرد ضعیف دارد با این اوصاف اصولگراها نمی خواهند خود را با دولت ضعیف آقای رئیسی غرق کنند، طبیعتا ترجیح می دهند در مسیری قدم بگذارند که موجب تداوم حیات سیاسی آنها شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.