آموزش نظامی انگلیس به خلبانان اوکراین

بنا بر گزارش رسانه‌های غربی از قبیل «رویترز» و «بلومبرگ»، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین برای اولین بار از زمان حمله روسیه به این کشور، امروز (چهارشنبه) به لندن پایتخت انگلیس سفر می‌کند.

دفتر «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس با انتشار یک بیانیه توضیحاتی درباره سفر امروز زلنسکی به لندن منتشر کرده و همچنین از برنامه‌های تازه انگلیس برای تشدید حمایت‌ها از اوکراین خبر داده است.

طبق این بیانیه، زلنسکی در سفر به انگلیس با نخست‌وزیر این کشور دیدار می‌کند و همچنین به دیدار نظامیان اوکراینی که در حال گذراندن آموزش‌های نظامی هستند، می‌رود.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در جریان سفر به انگلیس، به پارلمان این کشور هم می‌رود و برای قانونگذاران انگلیسی سخنرانی می‌کند.

سفر زلنسکی به انگلیس، اولین سفر او به این کشور بعد از آغاز جنگ روسیه و اوکراین خواهد بود.

ولودیمیر زلنسکی در آخرین روزهای سال 2022، برای اولین بار از زمان آغاز جنگ، اوکراین را به مقصد آمریکا ترک کرد و ضمن دیدار با جو بایدن همتای آمریکایی خود، در کنگره این کشور به سخنرانی پرداخت.

بنا بر اعلام دفتر ریشی سوناک، انگلیس برنامه‌هایی برای گسترش آموزش نیروهای نظامی اوکراین به حوزه‌های هوایی و دریایی دارد که آموزش خلبانان جت‌های جنگنده و تفنگداران دریایی و سرعت دادن به تامین تجهیزات نظامی از جمله این برنامه‌ها است.

در بیانیه دفتر نخست‌وزیر انگلیس آمده که این آموزش‌ها تضمین می‌کند که خلبانان اوکراینی بتوانند در آینده با جت‌های جنگنده پیشرفته طبق استاندارد ناتو پرواز کنند.

ریشی سوناک در این بیانیه تصریح کرد: سفر رئیس‌جمهور زلنسکی به بریتانیا گواهی بر شجاعت، عزم و مبارزه کشورش و دوستی ناگسستنی بین کشورمایمان است.

طبق این بیانیه، سوناک حمایت انگلیس را از برنامه‌های زلنسکی برای تلاش در جهت تحقق صلح عادلانه و پایدار برای اوکراین اعلام خواهد کرد.

به گفته دفتر سوناک، انگلیس همچنین در نظر دارد تا پایان وقت امروز تحریم‌های بیشتری را در رابطه با روسیه اعلام کند.

انگلیس از ابتدای جنگ اوکراین، صدها تحریم علیه اشخاص حقیقی، حقوقی و شرکت‌های روسیه اعمال کرده و همزمان به حمایت‌های گسترده نظامی، اقتصادی و اطلاعاتی از اوکراین را در دستور کار قرار داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.