طرح سوت زنی و صیانت از فضای مجازی به کجا رسید؟

پارلمان‌ نشینان یازدهم در سومین سال از حضور خود در مجلس، همچنان اصرار بر ارائه طرح‌های پرحاشیه و کم‌اثر بر زندگی مردم دارند. هنوز حواشی مربوط به طرح‌هایی چون طرح صیانت اینترنت طبقاتی پابرجاست اما طی چند هفته اخیر نیز دوباره طرح‌هایی مطرح شده که با نقد و اعتراض عمومی همراه گردیده است. 

این طرح‌ها در حالی از سوی برخی از نمایندگان ارائه می‌شود که کشور در ماه‌های اخیر یک فضای اعتراضی را پشت سر گذاشته و هنوز نیز فضای سیاسی و اجتماعی کشور در شرایط ناآرامی به سر می برد؛ اما به‌ نظر می‌ رسد برخی نمایندگان در حال‌ و هوایی دور از فضای افکار عمومی به‌ سر می‌ برند.

طرحی برای مجازات افراد مشهور

اکثر طرح هایی که طی یک ماه اخیر از سوی بهارستانی ها بیان شده است با واکنش های تندی از سوی سیاسیون، رسانه ها و مردم مواجه شده است. طرح هایی که گاه از سوی نمایندگان تکذیب می شود و گاهی هم ماجرا آنقدر جدی می شود که دیگر نمی توانند از زیر آن شانه خالی کنند.

یکی از طرح هایی که در این مدت اخیر حاشیه ساز شده است، طرح الحاق یک ماده به ماده ۵۱۲ قانون اساسی که از دل کمیسیون قضایی مجلس بیرون آمده و به اسم طرح «مجازات و تعزیرات بازدارنده درمورد اظهارنظرهای افراد» شهرت پیدا کرده است. 

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر« قدم های حاشیه ساز نمایندگانی با رأیِ حداقلی /پارلمانِ محدودیت ساز!» بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.