اخطار بانک مرکزی به صرافی ها

بازار در شرایط فعلی در یک وضعیت تعادل موقت در دامنه‌ای مشخص قرار گرفته و معامله‌گران افزایشی و کاهشی نمی توانند قدرت خود را به رخ دیگری بکشند. به عبارتی نه عقب نشینی می کنند نه تسلیم می شوند.

قیمت دلار در روزهای اخیر در یک محدوده خاص در حال نوسان است.در روزهای اخیر نرخ دلار نتوانسته وارد کانال بالاتر شود در مقابل، بازیگران کاهشی نیز نتوانسته اند اسکناس آمریکایی را به عقب برانند. 

 نه عقب نشینی نه تسلیم در بازار دلار 

به این ترتیب می‌توان گفت که بازار در شرایط فعلی در یک وضعیت تعادل موقت در دامنه‌ای مشخص قرار گرفته و معامله‌گران افزایشی و کاهشی نمی توانند قدرت خود را به رخ دیگری بکشند. به عبارتی نه عقب نشینی می کنند نه تسلیم می شوند.

 برخی از فعالان می‌گویند که معامله‌گران تصور می‌کنند بازارساز در دوران دهه فجر اجازه رشد قیمت را نمی‌دهد و به همین دلیل ترجیح می‌دهد در شرایط کنونی اقدام به خرید معناداری نکنند با این حال عده ای از معامله گران هم حاضر نیستند در موقعیت فروش قرار بگیرند.

البته نرخ حواله درهم نیز نوسان محدودی را ثبت کرده است. در هرات هم امروز نرخ دلار وارد کانال جدید شد و تا پله اول کانال جدید بالا رفت اما در  ادامه معاملات نقدی امروز نسبت به دیروز رنج بود. در سلیمانیه هم نرخ دلار نوسان صعودی محدودی را تجربه کرد.

متن کامل این گزارش را با تیتر «نه عقب نشینی نه تسلیم در بازار دلار و سکه /نرخ طلا صعودی شد» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.