اتهام دورویی به بایدن به خاطر درخواست استرداد جولیان آسانژ

جو بایدن با درخواست استرداد جولیان آسانژ به دورویی متهم شده، زیرا همزمان با طرح این درخواست، از آزادی روزنامه‌نگاران بازداشتی در دیگر کشورها حمایت می‌کند.

به گزارش وبسایت روزنامه گاردین، پویش فشار بر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا برای لغو اتهامات جولیان آسانژ، بنیان‌گذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس، به واشنگتن رسید.

هشدار وزیر کشور به اتحادیه اروپا

در روز جمعه، کارشناسان حقوقی و حامیان جولیان آسانژ تحت عنوان «دادگاه بلمارش» در واشنگتن، پایتخت آمریکا تجمع کردند. نام این گردهمایی با اشاره به زندان امنیتی «بلمارش» در لندن انتخاب شد، زندانی که آسانژ در آن محبوس است.

این کارشناسان اعلام کردند که آسانژ نه یک جاسوس، بلکه یک روزنامه‌نگار و ناشر است که باید تحت قوانین آزادی بیان آمریکا، مورد حفاظت قرار گیرد.

سرکو هوروات، رئیس این مجمع و یکی از بنیانگذاران «جنبش دموکراسی اروپا ۲۰۲۵» به اظهارات بایدن در کارزار تبلیغاتی انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا اشاره کرد که خواستار آزادی روزنامه‌نگاران زندانی سرتاسر جهان شده بود. بایدن این اظهارات را با اشاره به گفته توماس جفرسون، سومین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا مطرح کرد. جفرسون باور داشت که «آزادی آمریکا به آزادی مطبوعات وابسته است و محدود کردن آن، مساوی از بین بردنش است».

هوروات گفت: بایدن معمولا از آزادی مطبوعات حمایت می‌کند، اما همزمان خواستار محاکمه جولیان آسانژ است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.