تغییر ساعت کار ادارات و تعطیلی برخی مدارس به دلیل آلودگی هوا در این استان

کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان قزوین با صدور اطلاعیه‌ای از تغییر ساعت کار دستگاه‌های اجرایی و تعطیلی برخی مدارس طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در هفته جاری خبر داد.

براساس تصمیمات کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان قزوین ساعت کار تمام دستگاه‌های اجرایی استان در روزهای یکشنبه و دوشنبه دوم و سوم بهمن ۹ صبح تا ۱۴ خواهد بود.

فوری/مدارس استان تهران فردا غیرحضوری است

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: مدارس شهرستان البرز به جز مدارس روستایی بخش محمدیه در این مدت تعطیل و آموزش‌ها به صورت مجازی خواهد بود.

بنابر این خبر تمامی مدارس شهرستان آبیک به جز روستاهای آقچری، چناسک، شکرناب، خوزنان، ابراهیم آباد، صمغ آباد و زیاران تعطیل و آموزش‌ها مجازی خواهد بود.

همچنین مدارس شهر قزوین، اقبالیه و محمودآباد نمونه نیز در روزهای دوم و سوم بهمن تعطیل و آموزش دانش‌آموزان به شکل مجازی انجام می‌شود.

براساس این اطلاعیه، حضور عوامل اجرایی مدارسی که در این مدت غیرحضوری هستند الزامی نیست و سیستم گرمایشی این مدارس باید طبق شیوه‌نامه ابلاغی خاموش شوند.

در بخش دیگر این اطلاعیه آمده است: امتحانات دانشگاه‌ها طبق روال قبل برگزار خواهد شد و در صورت تداوم آلودگی محدودیت تردد خودروها به شکل زوج و فرد در سه شهرستان قزوین، آبیک و البرز از روز دوشنبه اجرا می‌شود.

براساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش هوای استان قزوین، شاخص آلودگی قزوین شنبه اول بهمن به ۱۹۰ واحد رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.