التماس ترامپ به فیس بوک

دونالد ترامپ از متا درخواست کرده است تا حساب فیسبوک خود را دوباره فعال کنند.

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، کمپین ترامپ رسماً از شرکت متا مالکیت فیس بوک را در اختیار دارد، درخواست کرده است تا حساب کاربری رسمی دونالد ترامپ را که دو سال پیش در واکنش به شورش کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ مسدود شده بود، رفع انسداد کند.

به نظر می‌رسد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده به دنبال بازپس گیری کنترل حساب‌های خود در رسانه‌های اجتماعی برای بازگشت به کاخ سفید است.

بر اساس نسخه‌ای از نامه ستاد ترامپ که توسط ان بی سی نیوز رسیده است، ستاد انتخاباتی ترامپ در نامه خود به امضای شخص ترامپ به متا نوشته است: «ما معتقدیم که ممنوعیت حساب رئیس جمهور ترامپ در فیس بوک به طور چشمگیری باعث تحریف و مهار گفتمان عمومی شده است.»

با این حال، کمپین ترامپ تهدیدی به شکایت نکرد و در عوض، بر اهمیت آزادی بیان تاکید کرد و از متا درخواست کرد تا جلسه‌ای برای بحث در مورد بازگرداندن سریع حساب کاربری رئیس جمهور ترامپ به این پلت فرم برگزار کند. دونالد ترامپ سومین نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا اعلام کرده و به جو بایدن مدام حمله می‌کند.

در همین ارتباط نیز یکی از سخنگویان شرکت متا گفته است که این شرکت در هفته‌های آینده تصمیمی را مطابق با روند استانداردهایی که ما تعیین کرده‌ایم، اعلام خواهد کرد. فیس‌بوک در ۷ ژانویه در نهایت تصمیم گرفت یک ممنوعیت محدود برای ترامپ اعمال کند که پس از دو سال بازنگری خواهد شد.

همچنین توئیتر یک ممنوعیت دائمی برنامه ریزی کرده بود، اما در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۲، ایلان ماسک به عنوان مالک جدید توئیتر، حساب ترامپ را بازگرداند و از سیاست‌های رهبری قبلی توئیتر به دلیل ممنوعیت حساب کاربری ترامپ انتقاد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.