کمتر از ۲۰ درصد مشکلات امروز ناشی از تحریم است

شهردار تهران گفت: کمتر از ۲۰ درصد مشکلات امروز ناشی از تحریم است؛ همچنین یک ریال تا به امروز برای اداره شهر قرض نگرفتیم.

نفوذی‌ها و خائنان در کشور با احتکار کالا سبب گرانی و فشار اقتصادی به مردم شدند

علیرضا زاکانی شهردار تهران در برنامه زنده تلویزیونی جهان آرا که از شبکه افق پخش شد، با اشاره به مشکلات و آثار تحریم ها بیان کرد: کمتر از ۲۰ درصد مشکلات امروز ناشی از تحریم است؛ همچنین یک ریال تا به امروز برای اداره شهر قرض نگرفتیم.

وی افزود: پروژه احداث آزادراه ۱۶.۵ کیلومتری شهید شوشتری (حد فاصل یاسینی تا رستگار) را مجدد فعال کردیم و یال غربی ادامه بزرگراه یادگار امام در دست اقدام است؛ اصلاح ۹۸ تقاطع بزرگراهی تهران که ۷۰۰ کیلومتر مسیر مردم را کوتاه می کند، در دستور کار است.

زاکانی بیان کرد: یکی از کلیدی ترین نقاط شهرداری «کمیسیون ماده ۵» است که همه مصوبات آن به صورت شفاف هفتگی روی سایت بارگذاری می شود.

شهردار تهران ادامه داد: فقط با یک اقدام ۱۰۳ ملک ارزنده را به ارزش ۹۹۰۰ میلیارد تومان به نفع مردم پس گرفتیم و ۸۰۰۰ میلیارد تومان نیز با نظارت مرکز حقوقی شهرداری بازگردانده شد.

وی با اشاره به طرح «من شهردارم» گفت: ۴۸۰ هزار نفر از تهرانی ها تا این لحظه در سامانه «من شهردارم» اولویت پروژه های عمرانی محلات مختلف شهر را انتخاب کرده‌اند؛ مشارکت مردم در اداره شهر نه‌تنها اعتماد زاست، بلکه یکی از موانع جدی فساد نیز هست.

زاکانی اظهار کرد: روزانه ۴۸۰۰ تن زباله برای دفن راهی آرادکوه می‌شود؛ در حال توسعه مراکز میانی بازیافت هستیم تا دست کم ۳۰ درصد از این بار کاسته شود؛ اواسط اسفندماه اپلیکیشن ویژه بازیافت برای شهروندان رونمایی خواهد شد و با این اقدام بساط مافیای زباله و کودکان زباله گرد جمع خواهد شد.

شهردار تهران در خصوص قرارگاه مسکن بیان کرد: دولت سابق معتقد بود باید تهران را گران کرد تا جمعیت از آن خارج شوند، در حالی که در سال ۹۱ در تهران سالانه حدود ۳۰ هزار پروانه ساختمانی صادر می‌شد و سال گذشته تنها ۵ هزار و ۴۰۰ پروانه صادر شد؛ «قرارگاه مسکن» سال گذشته با هدف رونق صنعت ساختمان ایجاد شد و هدف‌گذاری ساخت ۱۸۰ هزار واحد در تهران است. 

وی ادامه داد: طرح «مسکن متری» را با هدف جذب نقدینگی برای رونق صنعت ساخت و حفظ سرمایه شهروندان راه‌اندازی خواهیم کرد؛ مردم به زودی می‌توانند از بستر «بورس» اقدام به خرید کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.