دولت طرحی در دست دارد که بر مبنای آن، به چادر یارانه تعلق می‌گیرد

انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: موضوع لباس و پوشش مناسب طبق گفته بانوی عضو کابینه آیت‌الله رئیسی، هم در شوراهای فرهنگی و هم در دولت مورد توجه بوده و طرحی در دست است که چادر به‌عنوان کالای فرهنگی شناخته شده و به آن یارانه تعلق گیرد تا پوشش مناسب با قیمت مناسب در اختیار افراد قرار داده شود.

«روزتون مبارک»؛ جمله‌ای که پاسخ‌های «انسیه خزعلی» معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در آستانه ولادت حضرت زهرا (س) به تماس‌های بانوان با آن شروع شد؛ نشستی که ۲۰ دی‌ ماه در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد و موضوعات مطرح شده در آن نشان داد زنان و مادران ایرانی با وجود تمام دغدغه‌ها و چالش‌ها، به تعبیر حجت‌الاسلام «احمد صالحی» در پی تعالی و پیشرفت، تربیت صحیح فرزندان و استحکام بنیان خانواده هستند.

موضوعات عام‌الابتلاء یا همان دغدغه‌های عمومی و جمعی زنان ایران، بیشترین موضوع تماس‌های مردمی از سراسر ایران با معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بود. بانوی اول از پایتخت تماس گرفت و از دغدغه‌هایش برای کاهش ساعات کاری بانوان متأهل و مادر و دورکاری آن‌ها سخن گفت و به کارزاری با ۲۷ هزار امضا اشاره کرد که در پی کاهش ساعات کاری بانوان است. گلایه داشت که بسیاری از زنان زودتر از ساعت ۱۸ به خانه نمی‌رسند و برای خانواده انرژی لازم را ندارند. خزعلی هم از او خواست که طرح و پیشنهادات تفصیلی خود را مستقیم به دفترش ارسال کند تا با بررسی‌ دقیق آن‌ها، راهکارهای پیشنهادی او برای حل این مشکل در هیأت دولت هم مطرح شود.

«سبک زندگی ایرانی - اسلامی»، موضوع تماس بانویی از فلاورجان اصفهان بود که نسبت به برخی کم‌توجهی‌ها به این مفهوم گلایه داشت و شماره فکس دفتر معاون رئیس‌جمهور را گرفت تا طرح و پیشنهاد خود در این زمینه را برایش ارسال کند.

بازنشستگی پیش از موعد بانوان موضوع تماس‌گیرنده بعدی بود که از بیرجند با دفتر رئیس مرکز ارتباطات مردمی دولت تماس گرفت و گفت که سخنان خزعلی در سفر استانی به این شهر برای طرح خواسته و دغدغه‌اش او را سر ذوق آورده تا درباره موضوع بازنشستگی پیش از موعد درخواست دهد؛ او صاحب دو فرزند ۲۰ و ۱۸ ساله بود که می‌گفت با توجه به طرح‌ها و تلاش‌های ضد فرهنگی دشمنان نگران تربیت درست آنهاست.

بانوی دیگری از شهرکرد تماس گرفته بود و نگران حجاب و لباس‌هایی بود که در دسترس جوانان قرار می‌گیرد و تأکید می‌کرد «لباس‌های مناسب قیمت بالا دارد و این امکان خرید را برای بسیاری سخت کرده است».

بانویی جهرمی که خود را متخصص کودکان معرفی کرد، به تشریح مشکلاتی پرداخت که در اجرای طرح خدمت بانوان متخصص در مناطق محروم برایش به وجود آمده و با ارائه پیشنهاداتش برای حل این معضلات، گلایه‌هایش از برخورد سلیقه‌ای در این حوزه را با معاون رئیس‌جمهور در میان گذاشت و گفت که شاید بتوان با ایجاد مزیت‌های مالی برای مردان متخصص به‌منظور جایگزین شدن در مناطق مذکور، به این موضوع سروسامان داد؛ موضوعی که به مانعی پیشِ روی مادر شدنش تبدیل شده بود.

بانویی در پروسه درمان ناباروری بود و از عهده تأمین هزینه‌های آن برنمی‌آمد؛ مادری نگران فضای ورزشی مورد نیاز بانوان شهر و دخترانش بود و زن دیگری که بازار مناسب لباس بچه داشت اما سرمایه لازم را نداشت و در پی وامی برای ایجاد این سرمایه بود، از دیگر تماس‌گیرندگان با معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بودند که هر یک به‌گونه‌ای برای حل مشکل‌شان قول پیگیری و مساعدت گرفتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.