ریشه‌یابی یادگار امام از علت «باخت‌ها» با تشبیه فوتبالی

سید حسن خمینی در حرم مطهر امام گفت :تیم فوتبالی که هر روز با یک تاکتیک بازی کند می بازد چون دستش را می خوانند ... ممکن است کسی عادل باشد، اما هزار برابر بیشتر از یک فاسق، اشتباه کند.

اگر علی(ع) وظیفه سکوت دارد، زهرا(س) وظیفه فریاد دارد.هدف ها همیشه یکی است، اما اینکه ما چه باید بکنیم الزاما یکی نیست. روش ها فرق می کند.

در زمان واحد با امام واحد روش ها متفاوت است. یکی سکوت می کند، یکی فریاد می زند.ممکن است کسی عادل باشد، اما هزار برابر بیشتر از یک فاسق اشتباه کند.

عدالت ملاک این است که کسی عمدا خطا نکرده است.مغلطه ای در سیاست ما هست که تا میگویند {رفتار}این آقا چیست؟! می گویند عادل است؛ در حالی که فرد عادلی هم هست که صد برابر فاسق اشتباه کند.

ائمه عصمت دارند. اما این ۱۴ نور یکسان عمل نکردند.اگر سیدالشهدا(ع) قهرمان است، حسن بن علی(ع) هم قهرمان است چون به وظیفه اش عمل کرد.انسان نباید به روش تعصب داشته باشد؛ هدف مقدس است. روش ممکن است روز به روز فرق کند.

تیم فوتبالی که هر روز با یک تاکتیک بازی کند می بازد چون دستش را می خوانند.امام زندگی اش همین جور است. هدف هست، ولی روش هایش روز به روز فرق می کند، یک روز صلح است، یک روز جنگ.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.