پاسخ خانه سینما درباره دادگاه «کتایون ریاحی»

متن کمیته بدین شرح است: «مطلع شدیم که امروز ۲۱ دی ماه جلسه رسیدگی به اتهامات انتسابی به سرکار خانم کتایون ریاحی بوده است؛ اگرچه این کمیته رسما از تاریخ جلسه مطلع نبوده است ولی لازم به توضیح است خانه سینما مدت‌ها پیش از مقامات قضایی درخواست حضور یک نماینده در جلسات محاکمه اعضا خود را داشته که هنوز مورد موافقت قرار نگرفته است.

بنا به اظهار سرکار خانم کتایون ریاحی، جلسه رسیدگی با حضور دوربین فیلمبرداری بوده که پس از قرائت اتهامات، ایشان دچار افت شدید فشار خون شده و توسط اورژانس سریعا به مرکز درمانی منتقل شده‌اند، و جلسه رسیدگی با حضور وکلای ایشان ادامه یافته است.

کمیته حمایت حقوقی و قضایی خانه سینما اطمینان یافته که حال عمومی ایشان بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.

 
 
 

لازم به ذکر است کمیته مذکور به صورت روزانه فهرست هنرمندان نیازمند حمایت حقوقی و قضایی را بروزرسانی کرده و در جلسات با مقامات قضایی در خصوص تک تک این افراد گفتگو و رفع اتهام و برائت ایشان را مطالبه می‌کند.

آخرین جلسه در این خصوص اوایل هفته جاری و با یکی از مقامات عالی رتبه قوه قضائیه برگزار شد و امروز نیز کمیته حمایت حقوقی خانه سینما پیگیر ۲ پرونده دیگر بوده است.

این کمیته وظیفه ذاتی و صنفی خود می‌داند تا رفع اتهام و اعاده حیثیت از همه سینماگران از جمله سرکار خانم کتایون ریاحی فعالیت خود را با درخواست سینماگران و نظر وکلایشان انجام دهد و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

با آرزوی سلامتی کامل برای خانم کتایون ریاحی و رفع اتهام از ایشان و سایر هنرمندان دارای پرونده قضایی، مجددا از همه سینماگرانی که به هر نحو دارای پرونده قضایی در رابطه با وقایع اخیر هستند، در خواست می‌کنیم هرگونه تغییر در رسیدگی پرونده قضایی خود را به کمیته حمایت اطلاع دهند تا این کمیته فرصت لازم برای حضور در محاکم و مشاوره به سینماگران را داشته باشد.

کمیته حمایت حقوقی و قضایی خانه سینما

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.