گفتمان دولت سیزدهم عدالت، جمهوریت و پیشرفت است

دنیای اقتصاد- تبریز: عابدین خرم  در سومین جلسه سیاستگذاری و برنامه ریزی چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر، افزود: دولت سیزدهم از همان بدو شروع فعالیت خود نشان داده است که احیاگر ارزش ها و اصول نظام جمهوری اسلامی است و چیزی کمتر یا بیشتر از آن را پیگیری نمی کند.

وی ارایه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی طی ۴۳ سال گذشته را یکی از مهمترین و بزرگترین وظایف دستگاه های اجرایی همزمان با دهه فجر اعلام و اضافه کرد: همه دستگاه های اجرایی استان ماموریت دارند تا در این مسیر حرکت کرده و تمامی پروژه های خود را برای افتتاح در این دهه آماده کنند.

خرم توجه به جهاد تبیین برای ارایه دستاوردهای انقلاب اسلامی را مهم برشمرد و با تاکید بر اینکه باید این عملکردها به خوبی برای آحاد مردم نشان داده شود، یادآور شد: اغتشاشات نشان داد که بسیاری از کسانی که دستگیر شدند هیچ اطلاعاتی از دستاوردهای نظام در عرصه های مختلف نداشتند و برعکس اذهان آنها پر بود از مسایلی که علیه انقلاب اسلامی توسط رسانه های بیگانه و معاند نمایش داده می شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی که برای دهه فجر امسال پیش‌بینی می‌شود باید در شأن و مقام انقلاب اسلامی باشد، ابراز امیدواری کرد با اهتمام همه مسئولان، چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به بهترین شکل برگزار کنیم.

خرم بر تبیین افتخار به گذشته و امید به آینده انقلاب اسلامی در دهه فجر تاکید کرد و گفت: همه ادبیات دشمن این است که گذشته و آینده انقلاب را سیاه نشان دهد و در مقابل تلاش ما باید بیان افتخارات گذشته و ایجاد امیدواری به آینده باشد.

وی ابتکار و خلاقیت در فضاسازی محیطی و شهری دهه فجر، تولید محتوای رسانه‌ای و فرهنگی در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی برای بزرگداشت دهه فجر، بیان نقش استان در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و استفاده از ظرفیت مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها به‌ عنوان مراکز تبلیغی و آموزشی و فرهنگ‌سازی را مورد تاکید قرار داد.

خرم از دهه فجر به عنوان عید ملی، انقلابی و دینی مردم ایران یاد کرد که در هیچ یک از ایام الله ها این سه ویژگی در یکجا جمع نشده است و بر همین اساس باید برنامه های مناسب در این دهه توسط دستگاه های اجرایی برگزار شود.

وی انقلاب اسلامی را رستاخیز بزرگ علیه نظام سلطه و استکبار جهانی دانست که علاوه بر ایجاد تغییر و تحولات معنوی در کشور، توانست در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی به دستاوردهای بی نظیری دست یابد که این دستاوردها باید به نحو مقتضی ارایه شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی هم در این جلسه از تشکیل ستاد بزرگداشت دهه فجر استان در قالب ۲۴ کمیته تخصصی، ۱۷ غضو اصلی و ۲۰ ستاد شهرستانی خبر داد و گفت: برنامه‌های دهه فجر امسال با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و جهاد تبیین و مقابله با دسیسه‌ها و فتنه‌های دشمنان تبیین و تعریف شده است.

حجت الاسالام میکائیل اسکندری با تاکید بر به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های موجود برای برگزاری هرچه‌باشکوه‌تر برنامه‌های دهه فجر، افزود: توجه ویژه به امیدآفرینی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی، اجرای برنامه‌های وحدت‌آفرین و انسجام‌بخش و ایجاد تنوع و نوآوری در برنامه‌ها در دهه فجر امسال مورد توجه خواهد بود.

وی توجه به امید آفرینی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی، ایجاد انگیزه و احساس مسئولیت ملی برای برنامه های خودجوش مردمی، تبلیغات محیطی، توجه و تاکید بر اندیشه امامین انقلاب اسلامی، توجه به ارایه دستاوردهای جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف، برنامه ریزی برای مشارکت هر چه بشتر آحاد مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اجرای برنامه های اتحادآفرین و فعال سازی رسانه ها به عنوان ابزار جنگ نرم را از جمله برنامه های مهم کمیته های تخصصی ستاد بزرگداشت دهه فجر آذربایجان شرقی برشمرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.