سال ۱۴۰۲ به نام محیط زیست نامگذاری شود

دنیای اقتصاد- تبریز: احد صادقی، در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: بدون شک هر اقدام جدید و ابتکاری، نواقص و کاستی‌هایی دارد که به مرور زمان برطرف می‌شود.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورا از ابتدای سال دوم دوره ششم تاکنون تصریح کرد: پیگیری مصوبات سال اول شورا، بودجه، توجه به احکام پنج‌ساله شهرداری و... اهم برنامه‌های کمیسیون در سال دوم بود و همچنین آموزش شهروندی در حوزه محیط زیست، آتش‌نشانی و بهداشت نیز در دستور کار قرار گرفته است.

صادقی از برگزاری ۲۳ جلسه و ۱۴ مورد بازدید از مراکز زیست محیطی و بهداشتی خبر داد و افزود: مهمترین موضوع شبکه آب خام تبریز است که ۶۸ درصد اجرا شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: برای نوسازی، خرید و تجهیز ماشین‌آلات ۲۸۷ میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده بود که ۱۱ درصد تحقق یافته و بیشتر شامل تعمیرات بوده است. امیدوارم تا پایان سال خرید این ماشین‌آلات محقق شود.

وی با اشاره به راه اندازی بازارچه های محلی گفت: برای تکمیل و احداث بازارچه‌های محلی ۱۴ میلیارد تومان بودجه تعیین شده بود که تحقق ۴۰ درصدی دارد. این بازارچه‌ها در سال‌های گذشته مورد غفلت واقع شده بود.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: در زمینه احداث پارک‌های محله‌ای ۸۷ میلیارد تومان اختصاص داده شده است که ۱۴ درصد آن محقق شده است.

وی با تاکید بر اهمیت تکمیل و احداث کانال‌ها و مسیل‌های شهری، گفت: معاونت فنی و عمرانی باید تمام این کانال‌ها را به صورت یکسان پیش برده و در جهت اتمام آنها همت مضاعفی داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوزه پسماند، تصریح کرد: در حوزه پسماند مطابق برنامه پنج‌ ساله، موضوعاتی همچون کاهش زباله، تفکیک در مبدا و مقصد، بهینه سازی و مکانیزه کردن تمامی فرایند جمع آوری و دفن پسماند مد نظر است.

صادقی ادامه داد: در خصوص مدیریت نخاله‌های ساختمانی و عمرانی که سال پیش بستری برای این کار پیش‌بینی شد تا مردم نخاله‌های ساختمانی را به مراکز شهرداری تحویل دهند. امسال قصد داریم نخاله‌های عمرانی نیز به این سیستم اضافه شود.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: در حوزه فضای سبز، آب و مدیریت مصرف آن یکی از زیرساخت‌های مهم است.

وی با اشاره به محلول پاشی طی روزهای اخیر گفت: این محلول پاشی بسیار حائز اهمیت بود و خواهشمندم مدیران شهری و استانی با سعه صدر اجازه دهند این اقدام پیگیری شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.