اعتراف رئیس سازمان محیط زیست درباره سوزاندن مازوت

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ما در اطراف شهر تهران موضوع مازوت‌سوزی نداریم زیرا نیروگاه بعثت مازوت نمی‌سوزاند.

علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره مازوت سوزی در تهران گفت: ما در اطراف شهر تهران موضوع مازوت‌سوزی نداریم زیرا نیروگاه بعثت مازوت نمی‌سوزاند اما بحثی که در اینجا وجود دارد، بحث تراکم است و اتفاقی که افتاده فارغ از حد توان شهر است که باید مدیریت شود.

وی افزود: ما در قزوین مازوت‌سوزی داریم ما در استان البرز هم این بحث وجود دارد اما در شهر تهران مازوت‌سوزی وجود ندارد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره آلودگی هوا گفت: تمام بدنه دولت و امروز هم رئیس جمهور بر این موضوع تاکید کردند و حتی قرار شد بخشی از وقت جلسه آتی هیات دولت به بحث قانون هوای پاک و فرآیند اجرایی آن اختصاص پیدا کند.

سلاجقه درباره جزییات این خبرهای خوب درباره قانون هوای پاک اظهار کرد: در آینده نزدیک خبرهای خوبی در بحث هوای پاک و فرآیند اجرایی آن خواهیم شنید. دولت و رئیس‌جمهور بر این موضوع تاکید دارند و دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند تا برای بودجه ۱۴۰۲ اعتباری در این موضوع در نظر بگیرند.برآورد اولیه نشان داد که ۱۰۷ هزار میلیارد تومان که البته ۳۰ هزار میلیارد تومان آن مشترک است و یک ۳ میلیارد دلار برای اجرای این قانون نیاز است و صرف اقدامات مختلفی از جمله حمل و نقل عمومی و سوخت و صنایع و کارخانه‌ها خواهد شد.

وی ادامه داد: این موضوع مکرر در دولت توصیه و بحث شد. امروز هم ریاست جمهور بحث را مطرح کردند که انشاءالله در نشست آتی دولت این بحث به طور کامل مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و هم بحث‌های کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت طبق قانون هوای پاک اجرا شود.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: هم در بحث حمل و نقل عمومی هفته قبل تصمیمات بسیار خوبی گرفته شده است و دولت حتما اعلام خواهد کرد. در بحث سوخت هم در یکی دو هفته آینده کار خوبی در اصفهان، اعتبار خیلی سنگینی را در بحث سوخت و پالایشگاهی هزینه شده است. هم بحث سوخت و هم بحث حمل و نقل عمومی کارشان انجام می‌شود و هم در بحث صنایع و کارخانه بحث‌های خوبی دیده می‌شود.

سلاجقه درخصوص بحث چاله‌های روغن هم گفت: آنچه که در بحث راهداری انجام می‌شود هرگونه استقراری در مسیر جاده‌ها که اتفاق می‌افتد حتما با توجه به اینکه یکی از آلاینده‌های اصلی منابع ما چاله‌های روغن هستند از سوی سازمان مدیریت می‌شود. آنهایی هم که از قبل بوده‌اند به آنها اخطار می‌دهیم. اگر بعد از سه اخطار انجام شود پلمپ می‌شود و آنهایی که از قبل در مسیر جاده‌ها هستند و اتفاق می‌افتد ضوابط استقرار را به آنها داده‌ایم. البته آنهایی هم که مجوز جدید گرفته‌اند ضوابط استقرار به آنها داده‌ایم که باید رعایت کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.