دعوت وزیر امور خارجه الجزایر از امیر عبداللهیان برای سفر به این کشور

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی تلفنی با "رمطان لعامره" وزیر امور خارجه الجزایر در خصوص مهم ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه مسائل دوجانبه و همچنین تحولات منطقه و جهان اسلام از جمله هتک حرمت اخیر به مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی و اقدام موهن نشریه فرانسوی علیه ارزش های اسلامی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

ماجرای برگشت لایحه پرسروصدای الحاق ایران به سازمان شانگهای به مجلس

حسین امیر عبداللهیان در این گفتگوی تلفنی روابط دو کشور را خوب و رو به گسترش ارزیابی کرد  و از آمادگی کشورمان برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک خبر داد.

وی با اشاره به هتک حرمت مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی و همچنین اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی علیه ارزش های اسلامی و مرجعیت دینی، خواستار ایجاد یک ساز و کار قانونی و بین المللی موثر برای توقف اقدامات توهین آمیز علیه ارزش های دینی و اماکن مقدس گردید.

امیرعبداللهیان همچنین ضمن انتقال سلام رئیس جمهور کشورمان به رئیس جمهور الجزایر، از همتای خود برای سفر به ایران دعوت کرد.

رمطان لعمامره، وزیر امور خارجه الجزایر نیز ضمن محکوم کردن اقدام صهیونیست‌ها در هتک حرمت مسجد الاقصی و همچنین اقدام توهین آمیز مجله فرانسوی، بر ضرورت تقویت همکاری میان کشورهای اسلامی در مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد و سازمان همکاری‌های اسلامی برای مقابله با این اقدامات تاکید کرد.

رمطان لعمامره همچنین برای برگزاری رایزنی‌های سیاسی میان دو کشور در آینده نزدیک اعلام آمادگی کرد .

وزیر امور خارجه الجزایر متقابلا سلام رئیس جمهور کشورش را به مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران  ابلاغ و از  امیر عبداللهیان جهت سفر به الجزایر دعوت کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.