هشدار تند روزنامه دولت درباره پیامد «خشونت کلامی» نشریه شارلی ابدو

«شارلی ابدو»، بادی را می‌کارد که در نهایت به درو کردن توفان انجامیده است؛ ازجمله حمله مرگباری که با دخالت گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۵به قتل برخی شهروندان فرانسوی منجر شد.

کنایه نماینده اسبق مجلس به دولت؛ شکم سیر از شکم گرسنه خبر ندارد

روزنامه دولت در واکنش به اقدام هتاکانه نشریه فرانسوی شارلی ابدو هشدار داد: شارلی ابدو بادی می‌کارد که در نهایت به درو کردن توفان می‌انجامد!

فعالیت شارلی ابدو در تمام این سال‌ها به ترویج نوعی خشونت کلامی منجر شده که در عمده موارد واکنش به این خشونت کلامی به خشونت فیزیکی و حتی برخی ترورها نیز کشیده شده است. در واقع، شارلی ابدو بادی را می‌کارد که در نهایت به درو کردن توفان انجامیده است؛ ازجمله حمله مرگباری که با دخالت گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۵به قتل برخی شهروندان فرانسوی منجر شد.

اگرچه شارلی ابدو مدعی مقابله با افراط‌گرایی است، اما این مجله در یک نمای بزرگ‌تر، خود به تولید افراط کمک می‌کند و ما با چرخه معیوب بازتولید افراط‌گرایی روبه‌رو می‌شویم. قدرت بخشیدن به اکثریت در مقابل بخش اقلیت جامعه، به حاشیه راندن ضعیفان در یک جامعه غربی و تمسخر افراد متفاوت بخشی از نتیجه کاری است که شارلی ابدو با کاریکاتورهایش انجام می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.