مخالفت هاروارد با ادامه کار راث، منتقد رژیم صهیونیستی در این دانشگاه

هاروارد از آغاز فعالیت «کنت راث» مدیر سابق دیدبان حقوق بشر در این دانشگاه به دلیل انتقاد از رژیم صهیونیستی جلوگیری کرده است.

به گزارش گاردین، راث در ماه آوریل و پس از ۲۹ سال از دیدبان حقوق بشر جدا شد و قرار بود که بعنوان پژوهشگر ارشد در «مرکز کار برای سیاست حقوق بشری» مشغول به کار شود. این مرکز وابسته به «مدرسه کندی هاروارد" است.

گاردین جمعه شب نوشت: راث از اعتبار بالایی در میان گروه‌های حقوق بشری برخوردار است. بخشی از این اعتبار ناشی از نقش دیدبان حقوق بشر در ایجاد دیوان کیفری بین‌المللی و پیگرد ناقضان بزرگ حقوق بشر در دنیاست.

راث به این نشریه انگلیسی گفت که تصور می‌کند، «داگلاس المندورف» رئیس مدرسه کندی هاروارد در برابر فشار حامیان مالی دانشگاه که طرفدار پروپاقرص اسرائیل هستند، تسلیم شده و چنین تصمیمی گرفته است.

نشریه نیشن نیز نوشت که بسیاری از حامیان مالی بزرگ و سازمان‌های یهودی از اینکه دیدبان حقوق بشر اسرائیل را به نوعی آپارتاید در سرزمین‌های اشغالی متهم کرده بود، ناخرسند هستند.

پدر و مادر راث یهودی و از آلمان دوران نازی گریخته بودند. وی در حدود سه دهه‌ای که به هدایت و فعالیت در دیدبان حقوق بشر مشغول بود، این سازمان را در سطح جهانی مطرح کرد. از همین رو، روزنامه نیویورک تایمز به وی لقب پدرخوانده حقوق بشر داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.