واکنش یک امام جمعه به اهانت نشریه  «شارلی ابدو»

امام جمعه اردبیل با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو گفت: این نشریه در ادامه اقدامات زشت خود، این هفته مقام معظم رهبری را از جهت اهانت در کنار رسول خدا قرار داد و مثل رسول خدا به رهبر ایران نیز اهانت کرد و همین اقدام زشت نشان داد که اهانت روش انسان‌های بی منطق و دست خالی است.

نماینده ولی فقیه در استان امام جمعه اردبیل، اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به رهبر معظم انقلاب را نشانه دست خالی و عصبانیت دشمن دانست و این اقدام غیراخلاقی در هتک حرمت مرجعیت دینی ایران را به شدت محکوم کرد.

پاسخ همتی به هشدار انتخاباتی امام جمعه تهران

آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های امروز نماز جمعه اردبیل با بیان آیات و روایات متعدد در رابطه با مذموم بودن عمل استهزاء و بی حرمتی به بزرگان گفت: در روایت است که خداوند گاهی از باب عقوبت، عقل انسان را لحظاتی از انسان سلب می‌کند و او در کمال بی عقلی افتضاحی بزرگ درست می کند سپس عقل او برگردانده می‌شود و او در نهایت پشیمانی قرار می‌گیرد که این چه کاری بود که من کردم؟

وی با اشاره به سابقه مجله شارلی ابدو با درج کاریکاتور شنیع و موهن نسبت به پیامبر اسلام(ص) اظهار کرد: این نشریه در ادامه اقدامات زشت خود، این هفته مقام معظم رهبری را از جهت اهانت در کنار رسول خدا قرار داد و مثل رسول خدا به رهبر ایران نیز اهانت کرد و همین اقدام زشت نشان داد که اهانت روش انسان‌های بی منطق و دست خالی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اضافه کرد: این مجله با قرار دادن رهبر معظم در کنار رسول خدا بصیرت عظیمی را در ایران نسبت به مقام معظم رهبری درست کرد و با نشر همین کاریکاتور معلوم شد که هر کس نسبت به رهبر معظم انقلاب نظر بدی داشته باشد، در ردیف شارلی ابدو یعنی اهانت کننده به رسول خدا قرار گرفته است.

وی با بیان این که استهزاء اهل حق توسط اردوگاه باطل از قدیم رایج و بوده و قرآن بارها از آن خبر داده است، افزود: دشمن از شدت ناراحتی اقداماتی می‌کند که با آن اردوگاه حق و باطل کاملا مشخص می‌شود چرا که در ایام فتنه سمت هدف تیر دشمن حق و باطل را مشخص می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خطاب به دولت فرانسه اظهار کرد: ما به دولت فرانسه می گوییم که طبق وعده الهی به استهزاء خود ادامه دهید چرا که خداوند از بلایی که از آن نگران هستید، به سر شما خواهد ریخت و ما مثل شما دشنام نخواهیم داد و امّا کردار زشت شما را یادآور می‌شویم و گمراهی و کارهای ناشایست شما را می گوییم.

وی با تاکید بر عقوبت استهزاء کنندگان اهل حق اضافه کرد: طبق وعده الهی در قرآن، استهزاء اهل حق در این دنیا عقوبت دارد و هر کس اهل حق یا آیات و احکام قرآن را استهزاء کند، خداوند خودش آنها را در دنیا و آخرت استهزاء می کند.

امام جمعه اردبیل گفت: هر کس برهان ندارد، به جای منطق یا اهانت می‌کند، یا ترور می کند و یا هیاهوی رسانه‌ای درست می کند تا انسان‌ها حرف حق را نشنوند.

وی افزود: تجربه نیز ثابت کرده که عقوبت استهزای بزرگان دین تا روز آخرت نمی‌ماند بلکه وبال آن در این دنیا دامن بانیان آن را می گیرد و کسی که آیات ربا، آیات حجاب ، آیات احکام یا آیات دیگر قرآن را مسخره کرده، بدون تردید عقوبت آن را خواهد دید.

آیت الله عاملی با اشاره به چندین مورد تصادف اخیر که در جاده پارس‌آباد مغان رخ داده بود، بیان کرد: آن روزی که در جاده پارس‌آباد هفت نفر طی تصادف جان خود را از دست دادند، ائمه جمعه استان نامه‌ای را برای رئیس‌جمهور آماده و در آن بیان کردند که جان هم وطنان برای ما بسیار مهم است، چرا که تصادف در مسیرهای جاده‌ای جان عزیزان ما را می گیرد، خانواده‌ها را داغدار می‌کند، کارهای خوب دولت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و زمینه پذیرش خطبه‌های ما را زیر سوال می‌برد.

وی ادامه داد: در این نامه از رئیس جمهور خواستیم که با عنایت ویژه موضوع را حل کند و قبل از ارسال نامه نیز با استاندار مشورت کردیم و اعلام کردند که پنج ماه است که برای اخذ مجوز تهاتر نفت کار می‌کنیم و تمام مقدمات آن حتی بانک ضامن را آماده کرده‌ایم فقط صدور دستور نهایی مانده است و شما در نامه خود از رئیس جمهور بخواهید که مشکل راه‌های مواصلاتی استان را از طریق تهاتر نفت حل کنند و ما نیز این گونه عمل کردیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.