حمله عضو سازمان عفو بین الملل به رونالدو

پژوهشگر سازمان عفو بین الملل از «کریستیانو رونالدو» خواست به جای تمجید از عربستان، موارد نقض حقوق بشر را برجسته کند و خود را سپر آل سعود نکند.

انتقادهای تند عباس جدیدی علیه برادران خادم و مربیان تیم ملی

به گزارش شبکه الحره، در پی اظهارات اخیر «کریستیانو رونالدو» ستاره پرتغالی درباره عربستان، «دانا احمد» پژوهشگر بخش خاورمیانه سازمان عفو بین‌الملل از وی خواست که به جای تمجید بی مورد از عربستان، نگاه ها را به سمت پرونده های حقوق بشری در این کشور معطوف کند.

وی گفت که مقامات سعودی می خواهند از حضور رونالدو برای خوشنام کردن خود استفاده و نگاه ها را از سوابق (بد) حقوق بشری این کشور منحرف کنند بنابراین رونالدو به جای تمجیدهای بی مورد از این کشور، از تریبون های رسانه ای استفاده کند و نگاه ها را به سمت مسائل حقوق بشری در عربستان سوق دهد.

احمد درباره وضعیت ناگوار حقوق بشر در عربستان تاکید کرد که حکومت سعودی همواره افراد را به دلایل مختلف اعدام می‌کند و مقامات سعودی سال گذشته فقط در یک روز ۸۱ نفر را اعدام کردند و بسیاری از آنها در قالب محاکمه های ظالمانه محکوم شدند. مقامات سعودی همچنین به کمپین سرکوب آزادی بیان و جلوگیری از تشکیل جمعیت ها یا پیوستن به آن ادامه می دهند و احکام سنگینی نیز علیه مدافعان حقوق بشر و فعالان زن حقوق زنان و دیگر فعالان سیاسی صادر می کنند. رونالدو نباید اجازه دهد که شهرت و موقعیت وی به ابزاری برای خوب جلوه دادن وجهه عربستان از طریق ورزش تبدیل شود و باید از حضور خود در باشگاه النصر برای صحبت علنی و صریح درباره مسائل زیاد مربوط به حقوق بشر در این کشور استفاده کند.

کاپیتان تیم ملی پرتغال با پیوستن به باشگاه النصر بتازگی وارد ریاض شد. بعد از استقبال بسیار گرم مسئولان عربستانی از فوق ستاره پرتغالی، مراسم معرفی رسمی او با هواداران النصر اخیرا در ورزشگاه «مرسول پارک» انجام شد.

نکته قابل توجه در خصوص صحبت‌های رونالدو در نشست خبری، ابراز رضایت او از حضور در عربستان بود، او گفت که به النصر آمده تا از فوتبال لذت ببرد و بخشی از فرهنگ این کشور باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.