چالش جدید رونالدو در پیوستن به النصر

بلومبرگ گزارش داد، کریستیانو رونالدو روز سه‌شنبه با قراردادی سرسام‌آور به باشگاه النصر سعودی پیوست. رئیس این تیم گفت این ستاره بزرگ پرتغالی شایسته این است که پردرآمدترین بازیکن جهان باشد.

رونالدو گفت پیشنهاد بسیاری از باشگاه‌ها در سراسر جهان را رد کرده تا یکی از شگفت ‌انگیزترین نقل‌وانتقالات تاریخ ورزش را انجام دهد که طبق گزارش‌ها درآمد سالانه او به نزدیک ۲۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

مصلی المعمر، رئیس النصر، ارقام دقیق قرارداد دو و نیم ساله النصر را بازگو نکرد.

المعمر گفت: او بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است، بنابراین طبیعی است که از نظر هزینه یا دستمزد بالاترین بازیکن باشد. این چیزی است که او واقعاً لیاقتش را دارد، بنابراین مقدار پولی که می‌گیرد، واقعاً سزاوار او است.

رونالدو در ورزشگاه مرسول النصر در حضور هزاران هوادار حضور پیدا کرد.

feo-cuvwyaaexat.jpg_1942731223

مهاجم سابق منچستریونایتد، رئال‌مادرید و یوونتوس پس از رد پیشنهادات تیم‌های اروپایی، آمریکایی سرانجام در لیگ برتر عربستان بازی خواهد کرد.

رونالدو گفت: من بسیارخوشحالم که این تصمیم بزرگ را در زندگی ام گرفتم. در اروپا کار من تمام شده است. من افتخارات زیادی کسب کردم و برای مهم ترین باشگاه های اروپا بازی کردم حالا این یک چالش جدید است.

من فرصت‌های زیادی در اروپا، برزیل، استرالیا، آمریکا و حتی پرتغال داشتم، بسیاری از باشگاه‌ها سعی کردند من را به خدمت بگیرند؛ ولی من تصمیم گرفتم به آسیا بروم.

 من می‌خواهم دید متفاوتی از این کشور و فوتبال ارائه کنم. به همین دلیل از این فرصت استفاده کردم.

این ملی‌پوش ۳۷ساله پرتغالی که پنج جایزه توپ طلا را برای بهترین بازیکن جهان و پنج عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را از آن خودکرده است، برای اولین‌بار در دوران حرفه‌ای خود خارج از اروپا بازی خواهد کرد.

هیجان زیادی روز قبل از معرفی رونالدو ایجاد شد و هواداران برای دیدار با او زودتر  به استادیوم رفتند.

وقتی کریس وارد ورزشگاه ۲۵۰۰۰ نفری رفت، جمعیت یک‌صدا نام او را فریاد زدند.

قرارداد رونالدو با یونایتد در ماه نوامبر فسخ شد، بعد از اینکه رونالدو در مصاحبه تلویزیونی جنجالی از اریک تن هاخ سرمربی و مالکان باشگاه که گلیزر ها هستند انتقاد کرد. 

النصر، قهرمان 9 دوره لیگ برتر عربستان، در جریان جام جهانی قطر پیشنهادی خود را ارائه کرد. بااین‌حال این معامله تا 30 دسامبر تأیید نشد.

رونالدو دوشنبه ‌شب وارد فرودگاه بین‌المللی ملک خالد ریاض شد. او و خانواده‌اش مورد استقبال هواداران قرار گرفتند، پس از انجام تست‌های پزشکی در روز سه‌شنبه در ورزشگاه مرسول حاضر شد.

این تصمیم ممکن است سطح رونالدو در فوتبال باشگاهی را پایین بیاورد. تابستان گذشته او قصد داشت به چلسی بپیوندد؛ ولی درنهایت  این انتقال محقق نشد.

او همچنین یک جام جهانی ناامیدکننده را پشت سر گذاشت که در آن دو بازی آخرش توسط پرتغال مغلوب شد و بعد از باخت مقابل مراکش در مرحله یک‌چهارم نهایی، با صورتی گریان زمین را ترک کرد.

رونالدو در ۱۶ بازی این فصل تنها 3 گل برای یونایتد به ثمر رساند که یکی از آنها، از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. هدف رونالدو کسب عنوان قهرمانی لیگ در چهارمین کشور مختلف پس از هفت قهرمانی داخلی در انگلیس، اسپانیا و ایتالیا است.

او گفت: من به اینجا می آیم تا برنده شوم، بازی کنم، لذت ببرم و بخشی از موفقیت کشور و فرهنگ آن باشم.

رونالدو در ماه نوامبر از سوی اتحادیه فوتبال انگلیس به دلیل بیرون انداختن تلفن همراه از دست هوادارانش پس از بازی مقابل اورتون در آوریل گذشته، دو جلسه از همراهی تیمش محروم شد. او در زمان صدور حکم از یونایتد جدا شده بود، اما اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرد که این محرومیت به هر باشگاه جدیدی منتقل خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.