تمرین مشترک جت‌های «اف-35» و «اف-15 »آمریکا و اسرائیل+جزئیات

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از استقرار جنگنده‌های «اف-۱۵» آمریکا و جنگنده‌های «اف-۳۵» این رژیم در فلسطین اشغالی برای اجرای رزمایش مشترک خبر دادند.

رسانه‌های رژیم موقت صهیونیستی از استقرار جنگنده‌های «اف-۱۵» آمریکا و جنگنده‌های «اف-۳۵» و هواپیماهای جاسوسی این رژیم  در پایگاه هوایی «نواتیم» برای اجرای رزمایش مشترک خبردادند.

ادعای وزیر خارجه اسرائیل: جبهه بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای ایران تشکیل خواهیم داد

به نوشته وبگاه تایمز «اسرائیل» نیروی هوایی آمریکا به عنوان بخشی از یک تاکتیک نظامی برای جابجایی هواپیماهای خود در پایگاه‌های هوایی مختلف، روز دوشنبه ۶ فروند جنگنده را در پایگاه هوایی نواتیم در جنوب فلسطین اشغالی مستقر کرد.

نیروی هوایی رژیم موقت صهیونیستی اعلام کرده که در طول استقرار این جنگنده‌ها در پایگاه هوایی نواتیم، شش فروند اف-۱۵ تمرینات مشترکی را با ناوگان جنگنده‌های رادارگریز اف-۳۵ اسرائیل و یک اسکادران از هواپیماهای جاسوسی «گالف استریم» انجام خواهند داد.نیروی هوایی رژیم اسرائیل هدف این رزمایش را تمرین عملیات در عمق خاک دشمن اعلام کرده است.

این در حالی است که یک رسانه آمریکایی روز دوشنبه در مطلبی به موفقیت سامانه‌های دفاع موشکی ایران از جمله «باور-۳۷۳» اشاره کرد و نوشت، آزمایش جدید این سامانه کمتر از دو ماه پس از آن انجام شد که ایران از نسخه با برد توسعه یافته باور-۳۷۳ خود رونمایی  و اعلام کرد با موفقیت یک هدف را از فاصله ۱۸۶ مایلی منهدم کرده است.

 وبگاه «فوربز» نوشت، در این آزمایش رادار این سامانه یک هدف را از فاصله ۲۸۰ مایلی شناسایی  وآن را از فاصله ۲۵۰ مایلی ردیابی کرد و با استفاده از موشک جدید «صیاد-۴»  در برد ۱۸۶ مایلی منهدم کرد. در آن برهه یکی از فرماندهان ارشد ایرانی حتی اعلام کرد که این سامانه می‌تواند با هواپیماهای نسل پنجم مقابله کند.

این وبگاه نوشت، ایران دفاع هوایی لایه به لایه خود را در رزمایش نظامی «ذوالفقار- ۱۴۰۱» به نمایش گذاشت. سامانه «مرصاد» ساخت ایران در جریان این رزمایش یک پهپاد را که در ارتفاع 25 هزار پایی خارج از حریم هوایی ایران فعالیت می کرد، ردیابی کرد. ایران همچنین در این رزمایش از پدافند هوایی کوتاه برد و ارتفاع کم «مجید» و سامانه‌های برد بلند «۱۵ خرداد» و «تلاش» استفاده کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.