رونمایی نتانیاهو از وزرای جنگ و خارجه اسرائیل

در ادامه روند تشکیل کابینه جنجالی و تندرو تل آویو، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر ملکف به تشکیل کابینه ساعاتی پیش هم در حکمی «تصخی هنگبی» را به عنوان رئیس شورای امنیت ‎رژیم صهیونیستی منصوب کرد.

براین اساس هنگبی جانشین «ایال خولاتا» رئیس سابق شورای امنیت رژیم صهیونیستی خواهد شد.

پس از انتشار نتایج انتخابات اخیر کنست رژیم صهیونیستی و اعلان پیروزی احزاب راست‌گرا به رهبری نتانیاهو، خولاتا از سمت خود استعفا داده بود.

قرار است که کنست رژیم صهیونیستی فردا پنجشنبه ۲۹ دسامبر رأی اعتماد به کابینه جدید «بنیامین نتانیاهو» را بررسی کند.

طبق اعلام رسانه‌ های صهیونیست، رئیس کنست به اعضا اعلام کرده است که بررسی و رأی اعتماد به کابینه صبح فردا پنجشنبه انجام خواهد شد.

با توجه به اینکه نتانیاهو ۶۴ رأی از ۱۲۰ رأی کنست را همراه خود دارد و برای کسب رأی اعتماد وزرا ۶۱ رأی کافی است، به نظر می‌ آید که کابینه جدید نتانیاهو بدون مشکلی رأی بگیرد.

نتانیاهو که طولانی‌ ترین دوره نخست‌ وزیری را تجربه کرده، هفته گذشته وعده‌ هایی درباره کابینه خود داد، اما آنچه معرفی کرده است به گفته کارشناسان یکی از دست راستی‌ ترین و افراطی‌ ترین کابینه‌ های تاریخ رژیم صهیونیستی است.

به طور خاص «ایتمار بن غفیر»، رهبر حزب «قدرت یهودی» قرار است وزیر امنیت داخلی شود و عملاً مسئولیت پلیس و دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی را به عهده می‌گیرد در کنار اختیارات گسترده به حزب راست افراطی «صهیونیسم دینی» موجب نگرانی شده است.

حزب موسوم به قدرت یهودی و حزب موسوم به صهیونیسم دینی و رهبرانشان مخالفان سرسخت تشکیل کشور فلسطین و خواستار سلطه کامل تل آویو بر کرانه باختری و توسعه شهرک‌سازی هستند.

در برابر، سران احزاب مخالف متعهد شده‌اند که در مخالفت با کابینه نتانیاهو فعالیت کنند.

از سوی دیگر، «یائیر لاپید» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو به عنوان ضعیف‌ترین نخست وزیر این رژیم یاد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.